آرشیو برای: "مرداد 1393"

راه کار از بین رفتن رژیم صهیونیستی رفراندوم است

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: این جنایات خارج از تصور، واقعیت ذاتی رژیم گرگ صفت و کودک کشی است که تنها علاجش نابودی و از بین رفتن است البته تا آن هنگام، مقاومت قاطع و مسلحانه فلسطینی ها و گسترش آن به کرانه باختری، تنها راه مقابله با این رژیم وحشی… بیشتر »

خدایا روم نمیشه بهت بگم دوباره منو ببخش(حتما بخون)

یه جوونی بیست سال اهل طاعت و بندگی بود، شیطون دلشو برگردوند. بهش گفت چه خبرته؟ جوونه بیست سال معصیت کرد بعد از اون وسوسه اومد جلو آینه خودشو نگاه کرد دید موی سرو صورتش کم کم داره سفید میشه. گفت خدایا بیست سال طاعت کردم، بیست سال هم معصیتتو انجام دادم.… بیشتر »

داستان کوتاه و پند آموز ” کلاس درس ابوریحان بیرونی “

روزی ابوریحان درس به شاگردان می گفت که خونریز و قاتلی پای به محل درس و بحث نهاد ... شاگردان با خشم به او می نگریستند و در دل هزار دشنام به او می دادند که چرا مزاحم آموختن آنها شده است . آن مرد رسوا روی به حکیم نموده چند سئوال ساده نمود و رفت ...… بیشتر »

واردات و صادرات دهان

«يکی از اهم مراقبات اين است که انسان، واردات و صادرات دهانش را مواظب باشد... وقتی واردات انسان هرزه شد، صادرات او هم هرزه و پليد و کثيف می شود؛ يعنی قلم او هرزه و نوشته هايش زهر آگين خواهد شد». (مجموعه مقالات آيه الله حسن زاده، ص ۱۲۶) بیشتر »

بیشتر بیاندیش !

یکی از طلاب که اهل جبل عامل بود و پس از تحصیل در نجف به وطن خود بازگشت و در آنجا بسیار مشهور شد ، در درس مرحوم آقا ضیاء اراکی شرکت می کرد و خیلی اشکال می نمود . روزی آقا ضیاء به وی فرمود : « شما که این همه سال به درس ما آمدی ، یک سال هم در درس من حرف… بیشتر »

گردنه ای که نمی توان از آن گذشت مگر . . .

در قیامت گردنه ای هست که کسی حقی از مردم بر گردنش باشد ، نمی تواند ازآن بگذرد ؛ یا باید از حسناتش به کسی که حق او را پایمال کرده ، بدهدیا . . . بالاخره تا مردم در آنجا از همدیگر راضی نشوند ، نمی تواننداز آنجا بگذرند . بیشتر »

نخستین گناه شاید به ناکجا آبادبکشد!

گر انسان یک گام در راه غیر رضای خدا بردارد، دیگر گامهای بعدی را نمی داندچه خواهد شد !همان گام اول ، او را به جاهایی که نمی داند، خواهد کشید . شرط همه توسلات ، توبه است - پرسش : آیا استفاده از خاک مدفن سیدالشهداء و آب زمزم - که اینقدر آنها را برای شفا… بیشتر »

همه چیز در دست خداست

به غیر از حافظیّت خدا ، به هیچ چیز نباید اعتماد داشت . همه چیز در دست خداست ؛ در روایت است که لا حول و لا قوه الا بالله یعنی هیچ روگردانی از گناهان نیست مگر با حفظ و نگهداری خود خدا و هیچ نیرویی بر طاعت و عبادت خدا نداریم مگر به کمک و یاری خداوند .( تحف… بیشتر »