آرشیو برای: "شهریور 1393"

یکی از آسیب های تک فرزندی

کاهش اقتدار والدین پیامد دیگر تضعیف شبکه خویشاوندی و روابط خانوادگی است. در یک سیستم خانوادگی کامل ، همگان فرزندان را به پدر و مادرشان ارجاع می دهند این کار سبب شکل گیری  یک اقتدار درون شبکه ای و نهادینه شدن الگوی هرمی قدرت در خانواده به صورت غیر مستقیم… بیشتر »

جشن بزرگ بازگشایی مدارس علمیه خواهران شهرستان خمینی شهر، کوشک، رهنان و ورزنه

جشن بازگشایی مدارس علمیه خواهران با حضورمدیر محترم مدارس علمیه خواهران استان اصفهان حجت الاسلام حاج آقا ابطحی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان حجت الاسلام رحیمی ،نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه خمینی شهر حجت الاسلام شیاسی ، ریاست ستاد تبلیغات… بیشتر »

هویت طلبگی

هویت طلبگی ( شناسنامه طلبه) بیشتر »

نکاتی مهم در بیان ایت الله بهجت

آنچه می‌دانید، عمل کنید؛ و در آنچه نمی‌دانید؛ احتیاط کنید تا روشن شوید؛ و اگر روشن نشدید، بدانید که بعضی معلومات را زیر پا گذاشته‌اید.نگاه تند به زیردست، برای ترساندن آزاررسانی از نوع حرام است؛ و تبسم به عاصی وگناه‌کار، برای تشویق، یاری بر معصیت است.… بیشتر »

حسرت استاد علامه های معاصر!

استادم سید علی قاضی اسوه العارفین را در خواب دیدم. به او گفتم چه چیزی حسرت شما در دنیاست که انجام نداده اید؟ ایشان فرمودند:حسرت میخورم که چرا در دنیا فقط روزی یک مرتبه زیارت عاشورا را میخواندم.   بیشتر »

چرا نماز شب نمی توانیم بخوانیم

ما براى اوقات خواب خود افسوس می ­‏خوریم که چرا براى نماز شب بیدار نمى ‏شویم، در صورتى که اوقات بیدارى را به غفلت می گذرانیم.زیرا اگر در بیدارى به توجّه و بندگى مشغول بودیم، توفیق بیدارى شب را نیز براى تهجّد و خواندن نافله ‏­ى شب و تلاوت قرآن پیدا می… بیشتر »

توصیه حضرت آیت الله بهجت

آیت الله شیخ جواد کربلائی می فرماید: آیت الله بهجت ره به بنده با یک آب و تابی می فرمودند :چه وقت بر طبق مسلمات شرع مانند ترک معاصی اتیان واجبات و نوافل و قرائت قرآن در جای خلوت با حضور قلب و خلاصه انجام عبادت با شرایط صحت و شرایط قبول و با محتوا بودن ع… بیشتر »

خواص میوه ها

محمدرسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)

هویت طلبه

بر طبق تعالیم اسلام، روحانیت سِمَت و مقامی نیست كه در سایه آن روحانیون امتیازات مادی كسب كنند، یا حرفه‏ای كه نظیر حرفه‏های دیگر دسته‏ای آن را پیشه و وسیله امرار معاش خود قرار دهند. روحانیت در اسلام، به معنای آراسته بودن به فضیلت علم و تقوا و مجهز بودن… بیشتر »

ذی طلبگی

درس‌های اخلاق آیت الله میرزا جواد تبریزی بانوان محترم! شما بايد در مرحله اول با حجاب، متانت و وقار خود براى ساير بانوان الگو باشيد، به طورى كه با عمل به تكاليف شرعى بر سايرين تأثير بگذاريد. حالا كه توفيق يافتيد در حوزه مشغول به تحصيل شويد، در مرحله اول… بیشتر »

مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی فرمودند:

تمام علوم در سکرات موت و لحظه جان دادن از انسان گرفته می شود مگر علوم قرآنی . بیشتر »

دهه کرامت

دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهااالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد. این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین… بیشتر »

شکوائیه قرآن

شکوائیه قرآن ...واما مردمی عامی که با قلب رئوف و روح آرامی ، نیاز و آرزویشان را در الفاظ نشان گیرند و بس بی آنکه در اعماق فرمانم نشانی از خدا گیرند و پا در را بگذارند. من از ایشان گله دارم ،هزاران ، صد هزاران گله دارم و لیکن.... یکی خواند مرا گنگ و… بیشتر »

اینجا ایران قرن 21 است!!!

دیروز روز فدا شدن بود ، امروز روز فدایت شوم دیروز با هم به دشمن می زدیم ، امروز برای هم می زنیم ! دیروز برای دین روی مین می رفتیم ، امروز برای کابین روی دین می رویم ! دیروز در اوج گمنامی پاتک… بیشتر »