آرشیو برای: "آذر 1393"

فرارسیدن ایام سالگرد وفات امام حسن مجتبی(ع) بر تمامی مسلمان تسلیت باد.

این ایام همچنین سالروز شهادت سبط اکبر پیامبر، امام حسن مجتبی(ع) در روز ۲۸ صفر است که در روزهای طوفانی صدر اسلام همچون بازویی پرتوان در کنار پدر بزرگوارش و نیز در دوران زمامداری کوتاه خودش از کیان اسلام و مسلمین دفاع کرد ولی نیرنگ منافقان و دشمنان اسلام… بیشتر »

ویژگی های پژوهشگر از دیدگاه قرآن و حدیث

1. اخلاص نخستین ویژگی مورد نیاز برای پژوهشگر اسلامی ـ حوزوی، اخلاص است. برای خدا کار کردن، برای خدا قلم به دست گرفتن، برای خدا قلم زدن، خیلی مهم است. امیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام می فرمایید: «عِندَ تَحَقُّقِ الإِخلاصِ تَستَنیرُ البَصائِرُ»؛[1]… بیشتر »

مناقب امام على عليه السلام از زبان امام حسين عليه السلام

معاويه در صدد بود كه وليعهدى يزيد را بين مردم استحكام بخشد؛ از اينرو از هر فرصتى جهت گرفتن بيعت براى يزيد استفاده مى كرد. وقتى امام حسين عليه السلام به مكه رفت ، مردان و زنان بنى هاشم و انصار و حتى با فرستادن نمايندگى ، تمام افراد حاضر از صحابه رسول خدا… بیشتر »

دلم فقط کربلا میخواد

چقدر کسی که روز اربعین تو، در کربلای تو نیست غریبه به دل سوخته و پرحسرت ما هم نگاه کن بیشتر »

متن ادبی درباره اربعین حسینی

از پرهاى سوخته و خیمه هاى خاکستر، چهل روز مى گذرد؛ از شانه هاى بى تکیه گاه و چشم هاى به خون نشسته، از لحظاتى که سیلى مى وزید و صحرا در عطشى طولانى، ثانیه هایش را به مرگ مى بخشید. حالا چهل روز است که مرثیه هامان را در کوچه هاى داغ، مکرر مى کنیم. چهل… بیشتر »

نكاتي اخلاقي از آيت الله مجتهدي تهراني (ره) .

هر شب به حساب خود رسيدگي كن راه غلبه بر نفس، محاسبه است، بعضي اولياي خدا يك دفتري همراه خود داشتند و هر كاري كه مي‌كردند مي‌نوشتند، در آخر روز هم نشسته و حساب كارهاي خود را مي‌كردند كه ما در اين روز چه كرديم، چه مقدار اطاعت خداوند متعال را نموديم، چه… بیشتر »

نکات ناب اخلاقی آیت الله مجتهدی تهرانی

هیچ گناهی را کوچک نشمارید و به کوچکی آن نگاه نکنید. نگاه کنید ببینید مخالفت چه کسی را کردید. شاید غضب خدا در همین گناه باشد. از آن طرف، هیچ عبادتی را هم کوچک نشمارید، شاید که رضایت خدا در همین عبادت باشد. دست کوری را می گیری و از این طرف خیابان به… بیشتر »

نکاتی مهم برای داشتن رابطه خوب با فرزند

اختلاف نظر بین نوجوان و والدین اجتناب ناپذیر است. اما در هر حال در برخی از موارد، والدین باید مراقب رفتارهای نوجوانشان باشند و آنها را منضبط بار آوردند. 1 - بیشتر از آنکه برای فرزند خود صحبت کنید، به حرفهای او گوش دهید بخاطر داشته باشید که خداوند به… بیشتر »

حجاب یک زن مسلمان مبارزه با جنگ نرم

مستر همفر جاسوس انگلیسی می نویسد: زنان آنان دارای حجاب محکم هستند که نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست به هر وسیله ای که شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج کرد و بی حجابی در بین مسلمانان رایج شود و ابتدا برای گول زدن آنها (برای این) که حجاب را کنار… بیشتر »

تاثیر ماهواره بر تربیت کودکان و نسل آینده/رضا بنیادی

یکی از برنامه ها و سیاست های جهان غرب برای مبارزه با باورهای دینی و از بین بردن نگاه تقوایی در جامعه ، طراحی رسانه در عرصه بین الملل و ایجاد یک فضای مخرب بین افراد است.برنامه ریزی جهان غرب در جهت هویت زدایی ، دین زدایی ، خانواده ستیزی و خانواده گریزی… بیشتر »

اثرات تخریبی ماهواره بر تربیت فرزندان

رای مقابله و خنثی سازی فعالیت های دشمنان باید با هوشیاری و بصیرت دیواری بکشیم که دشمن توانایی بالا رفتن از آن را نداشته باشد، دیواری که آن را با توکل بر خدا استمداد از او محکم کنیم و از هیاهوی و طبل های تو خالی آنان نهراسیم. خبرگزاری بسیج-گروه اجتماعی:… بیشتر »

آسیب‌شناسی در سبک زندگی از بیانات رهبر معظم

باید آسیب‌شناسی کنیم چرا در بخش سبک زندگی پیشرفت نکردیم در انقلاب، در این بخش، پیشرفت ما چشمگیر نیست؛ در این زمینه، ما مثل بخش اول حرکت نکردیم، پیشرفت نکردیم. خب، باید آسیب‌شناسی کنیم؛ چرا ما در این بخش پیشرفت نکردیم؟ بنابراین باید آسیب‌شناسی کنیم؛… بیشتر »

امام باقر (علیه ‏السلام) فرمودند:

امام باقر (علیه‏ السلام) فرمودند: اَ لْبِرُّ وَ الصَّدَقَهُ یَنْفیانِ الْفَقْرَ وَ یَزیدانِ فِی الْعُمْرِ وَ یَدْفَعانِ عَنْ صاحِبِهِما سَبعینَ میتَهَ سوءٍ ؛ کار خیر و صدقه، فقر را می ‏بَرند، بر عمر می ‏افزایند و هفتاد مرگ بد را از صاحب خود دور می… بیشتر »

ترازوي شخصيتي انسان.

متن ادبی هفته دفاع مقدس

این دوره فقط نه عصر انسان سازی است عصر اتم و سرعت و آسان سازی‌ست تا وقت کسی صرف تماشا نشود قبر شهدا دچار «یکسان‌سازی» است روی شانه ی غیرت یاد جبهه ها مانده ست مرگمان اگر دیدید پرچمی رها مانده ست رفته اند اما نه! کوله بارشان باقیست بر زمین نمی… بیشتر »

روایت کربلا از زبان دختر سه ساله

صلی الله علیک یا بنت الحسین(ع) یا رقیه آن هنگام که خورشید وجودت در گودی قتلگاه به خون نشست و لحظاتی بعد در افق کربلا طلوع کرد، آسمان تیره و تار شد. صدای برادرم علی بن الحسین(علیه السلام) را می‌شنیدم که به عمّه‌ام زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) فرمود : این… بیشتر »