آرشیو برای: "اردیبهشت 1394"

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان طلبه و شبکه های اجتماعی در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر

کرسی آزاد اندیشی با عنوان طلبه و شبکه های اجتماعی با حضور طلاب، مبلغین و دانش آموختگان، کادر و اساتید مدارس خمینی شهر ، اصفهان ونجف آباد برگزار گردید. آقای هاشمیان کارشناس سواد رسانه ای و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این سوال که یک پدیده اجتماعی به… بیشتر »

چند نکته اخلاقی

ارزش هر کس، برابر است با ارزش آن چیزی که برایش ارزش قائل است. (حضرت علی علیه السلام)  کسی که با خدا دوست نیست، دوستی اش با تو دروغی بیش نیست، دوستی بدون خدا دوستی ناپایدار است.  دوست واقعی تو دشمن واقعی نقاط ضعف توست.  در میخانه ببستند، خدایا… بیشتر »

برگزار اعمال ام داوود

به گزارش مدیریت مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر خانم مرحمت میرشفیعیان اعمال ام داوود امروز دوشنبه مصادف با 15 رجب المرجب و وفات قهرمان صبر ام المصائب حضرت زنیب سلام الله علیها از ساعت 14:30 در این مدرسه برگزار می گردد. بیشتر »

برگزاری جشنی با عنوان کهف الورای در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر

جشن مولود کعبه و بزرگداشت مقام معلم با حضور طلاب، کادر، اساتید، کانونهای قرآنی و عموم مردم محل در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد. در این جشن آیت الله عبدالکریم مولوی موسس مدرسه با اشاره به اینکه خداوند در اولین آیه خویش به پیامبر… بیشتر »

بزرگداشت هفته معلم

وقتي نور در دست مي گرفتي و روشنايي دانش را منتشر ميکردي  خود را سوختي و ما را ساختي. از لوح کلاس تا لوح وجود، روسپيدي مان را از تو داريم. روزت مبارک ؛ بیشتر »

برگزاری نشست اخلاق با عنوان اخلاق دانشجوئی در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر

نشست با عنوان اخلاق دانشجوئی با حضور جمعی از اساتید و مدیران مدارس علمیه شهرستان در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام  علی حق شناس استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام هادی علیه السلام: خیر من الخیر… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان عقل در معارف دینی

چكيده موضوع تحقيق ، عقل در معارف ديني مي باشد كه با استفاده از آيات و روايات به بررسي مفهوم عقل و جايگاه آن ، نسبت عقل و دين و چگونگي اثبات دين به وسيلة عقل و عوامل و موانع شكوفايي عقل پرداخته شده است . از آنجا كه توجه به اين موهبت الهي و به كارگيري آن… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان دين زرتشت و راهكارهاي مقابله با ترويج آن در جامعه كنوني

چکیده تحقيق پيش‌رو با عنوان دين زرتشت و راهكارهاي مقابله با ترويج آن سعي دارد با روش توصيفي – تحليلي – به آسيب‌شناسي ديني بپردازد . طبق منابع اسلامي ، زرتشتيان اهل كتاب هستند و در قرآن ( سوره حج ، آيه 17) نام آنان به دنبال ملت‌هاي اهل كتاب آمده است . در… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان آرامش درونی در زندگی از دیدگاه قرآن و روایات

چکیده : امروزه اهميت علم و دانش بر بشریت مخفي نيست، همه مكاتب بشري و اديان آسماني بر كسب علم و دانش تأكيد دارند و پيشرفت و ترقي در مسير علم را افتخار آميز مي‌شمرند. لكن بدون ترديد دين مبين اسلام بيش از هر دين و آيين ديگري به علم بها داده و انسان‌ها را… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان فضیلت علم و راه های کسب آن از منظر آیات و روایات

امروزه اهميت علم و دانش بر بشریت مخفي نيست، همه مكاتب بشري و اديان آسماني بر كسب علم و دانش تأكيد دارند و پيشرفت و ترقي در مسير علم را افتخار آميز مي‌شمرند. لكن بدون ترديد دين مبين اسلام بيش از هر دين و آيين ديگري به علم بها داده و انسان‌ها را به کسب… بیشتر »