آرشیو برای: "آذر 1394"

نشست پژوهشی معاونان پژوهش مدارس استان با حضور حجت الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور

نشست پژوهشی معاونان پژوهش  مدارس استان با حضور حجت الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در این نشست ابتدا حجت السلام حاج آقا ابطحی مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و تبریک اعیاد خجسته ربیع… بیشتر »

برگزاری نشست پژوهشی با عنوان کارگروهی و اخلاق پژوهشی

نشست پژوهشی با عنوان کارگروهی و اخلاق پژوهشی با حضور طلاب در مدرسه علمیه برگزار شد. زهره مانده گاری استاد و معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر در این نشست با عنوان کارگروهی و اخلاق پژوهشی  با بیان حدیثی از حضرت امام علی علیه السلام که… بیشتر »

گزارش از برگزاری دوره منبع شناسی مدارس علمیه شهرستان خمینی شهر

 دوره آموزشی منبع شناسی با حضور حجت الاسلام آقای محذونیه و طلاب مشغول به نوشتن تحقیق پایانی مدارس خمینی شهر در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س)خمینی شهر برگزار شد. به گزارش زهره مانده گاری معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه اندان گفت: این دوره آموزشی با عنوان… بیشتر »

پرهاى سوخته

از پرهاى سوخته و خیمه هاى خاکستر، چهل روز مى گذرد؛ از شانه هاى بى تکیه گاه و چشم هاى به خون نشسته، از لحظاتى که سیلى مى وزید و صحرا در عطشى طولانى، ثانیه هایش را به مرگ مى بخشید. حالا چهل روز است که مرثیه هامان را در کوچه هاى داغ، مکرر مى کنیم. چهل شب… بیشتر »

اصل مهم در تربیت فرزند

اصل مهم این است که پدر در کنار همه خوبی های خود، هیچگاه دلِ مادر را در مقابل بچّه نشکند. مادر نیز هیچگاه غرورِ پدر را در مقابل بچّه از بین نبرد. با این کارها، بچّه، خوب تربیت می شود. این ها اصل اساسی است که برای درک مفهوم عبودیت باید در نظر گرفت. در دین… بیشتر »

مهمترین ویژگی مربی

حضرت علامه طباطبایی درباره شرط یک تربیت خوب فرمودند: «تربیتی دارای اثر صالح است که مربّیِ آن، دارای ایمان به آن چه که به متعلّم می آموزد باشد. علاوه بر این، عملش با علمش مطابقت کند و اما کسی که اصلاً به گفته های خود ایمان ندارد و یا بر طبق آن عمل نمی… بیشتر »

اهم فعالیت های معاون پژوهش در هفته کتاب و کتابخوانی

در هفته کتاب و کتابخوانی فعالیت های زیر درمدرسه فاطمیه اندان انجام شد. 1-نشست های متعدد با اساتید و مبلغین توانمند حوزه که در این نشست ها با توجه به عناوین روزهای هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد. ردیف روز تاریخ عنوان روز سخنران 1 یکشنبه 24/8/1394 «کتاب… بیشتر »

جملات طلاب در مورد کتاب

تکیه کردن بر کتاب تجربه شیرین است. در مسیر زندگی بهترین تجریه تکیه بر کتاب است. تکیه گاه امن تجربه با کتاب است. دوستت دارم این به تو بهترین تجربه و تکیه گاه معنی. تکیه گاه داغ تجربه و کتاب. پایه چهارم 24/8/1394… بیشتر »