برگزاری جشنی با عنوان کهف الورای در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر

جشن مولود کعبه و بزرگداشت مقام معلم با حضور طلاب، کادر، اساتید، کانونهای قرآنی و عموم مردم محل در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد.

در این جشن آیت الله عبدالکریم مولوی موسس مدرسه با اشاره به اینکه خداوند در اولین آیه خویش به پیامبر می فرماید :   ” اقرا باسم ربک الذی خلق …………………… علّم الانسان مالم یعلم ” بخوان بنام آفریدگار – پروردگارت بنام خدایی که تمام موجودات عالم را خلق نمود ………. و آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست “گفت : از مفهوم آیه چنین بر می آید که خداوند در این آیه خود را معلم انسانها می داند و می فرماید خدا یاد داد به انسان آنچه را که نمی دانست . پس معلم اول خداوند تبارک و تعالی است . و این گونه قرآن کریم به مقام معلمی ارج نهاده است .

وی ادامه داد: پس معلمی نه تنها شغل نیست بلکه عرصه و میدان و جولانگاه تأثیر گذاشتن و یاد دادن است یاد دادن آنچه را که برای پیشرفت و بزرگ شدن یک شاگرد لازم است معلمان با اعمال و رفتاری که انجام می دهند روی شاگرد تأثیر می گذارند .پس با این اوصاف معلمی شغل یا حرفه نیست ، معلمی تعهد و عشق است معلمی هنر توانمندی است که این هنر در تک تک شما معلمان دلسوز و بزرگ نهفته است .

و در پایان گفت: مقام و کرامت معلم، در گرو انجام رسالت و مسولیت اوست ومعلمان و استادان عاشق، همانند انبیاء و ائمه اطهار (ع) و راهبران فرستاده شده از سوی خدا هستند.

امروز با وجود تمام تحولات در عرصه های مختلف بخصوص ارتباطات و فناوری، نه تنها اهمیت تعلیم و تربیت، استاد و معلم،کاهش نیافته است، بلکه هرروز بر جایگاه رفیع آن افزوده می شود. جا دارد که در این روز بزرگ از معلم راستین و دلسوز استاد شهید مرتضی مطهری یاد کنیم و بر روان پاک و روح بزرگش درود فرستیم که به مناسبت این بزرگ مرد فرزانه است که امروز را روز معلم نامیده اند روحش شاد و یادش گرامی باد .

  • نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم
    1394/02/14 @ 11:31:23 ق.ظ

    مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

    التماس دعا

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.