برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان طلبه و شبکه های اجتماعی در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر


کرسی آزاد اندیشی با عنوان طلبه و شبکه های اجتماعی با حضور طلاب، مبلغین و دانش آموختگان، کادر و اساتید مدارس خمینی شهر ، اصفهان ونجف آباد برگزار گردید.

آقای هاشمیان کارشناس سواد رسانه ای و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این سوال که یک پدیده اجتماعی به عنوان فضای مجازی پیش آمده. آیا یک طلبه وارد این فضا بشود یا نه ؟ گفت: دیگر جایگاه پرسیدن این سوال نیست؟ در صورتی که در این زمان گوش شنوایی نوجوانان ما دیگر فضای مجازی است.

وی گفت:تقوا مانند یک زره می باشد که یک طلبه با این زره باید وارد فضای مجازی بشود. ممکن است یکی دو تا تیر نیز به او اصابت بکند. ولی وقتی یک حرف حساب را به گوش هزاران نفر برساند که آنها را نمی شناسد و یک از آنها به راه راست هدایت شود این کار مفیدی است که انجام داده است.


آقای سروان مهرانی کارشناس مسائل اجتماعی ناجا منتقد این کرسی آزاد اندیشی گفت: کار کشورهای غربی این است که جوانان ما را معتاد اینترنت کنند و با تغذیه روحی انها را دچار تردید کنند و باید طلاب از لحاظ نظری و تئوری در سطح بالای باشند تا بتوانند در فضای مجازی فعالیت مفید داشته باشند و بازی نخورندو در فیلتر های حبابی گرفتار نشوند.

وی گفت : اسرائیل فی سبیل الله  وایبر را قرار نمی دهد که من و شما  معارف اسلامی را در آن نشر دهیم .بلکه می خواهد جوانان ما را با این شبهات از دین اسلام دور نمایدو اعتقادات انها را تضعیف نمایند.

آقای هاشمیان ادامه داد: اگر طلبه به این نتیجه برسد که وارد فضای مجازی نشود پس چه کسی باید وارد شود و جوابگوی شبهات باشد.اگر ما هدفمند و با اعتقادات قوی وارد شبکه های اجتماعی شویم دچار فیلترهای حبابی نخواهیم شد.

وی افزود: اگر ما اعتقادات جوانان را قوی نموده در برابر خطرات شبکه های اجتماعی  واکسینه کرده ایم و این بهتر از قرنطینه کردن است.

حجت الاسلام آقای حق شناس استاد حوزه و دانشگاه داور این کرسی آزاد اندیشی گفت:طبق بیانات مقام  معظم رهبری ؛ما باید تا لحظه ی آخر مقاومت کنیم. و با آموزش دادن آیاتی که در مورد پاکدامنی و عفت است به کودکان و نوجوانان خود ایمان آنها را قویتر کرده تا وقتی وارد این شبکه ها شده گرفتار نشوند .

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.