چکیده تحقیق پایانی با عنوان همه کودکان با قرآن مانوس می شوند اگر...

چكيده
آنچه در پيش رو داريد مجموعه‌اي منسجم و تحقيقي جامع است كه در زمينه بررسي روش‌هاي آموزش قرآن به كودكان و ارائه راهبردهاي آن صورت گرفته است.
هدف از نوشته موجود برداشتن قدمي هر چند كوچك در زمينه آموزش‌هاي قرآني كودكان است كه با توجه به نياز جامعه والدین و مربیان قرآنی؛ و توانمند نمودن ايشان در زمينه سبك‌هاي مختلف آموزش قرآني و گزينش بهترين روش توسط ايشان همچنين ارائه الگوي تدريس متنوع براي ايشان كه شامل نقاشي‌هايي با موضعات قرآني، شعر وداستان و بازي و ارائه نكاتي تربيتي به والدين است كه اميد است مورد استفاده و دقت نظر والدين محترم و مربيان گرامي واقع شود.
از آنجا كه اين موضوع مي‌تواند محتوايي كاربردي در زمينه آموزش‌هاي قرآني كودكان براي مربيان گرامي همچنين والدين محترم باشد سعي شده كه در آن از منابع موثق و از مربياني كه سابقه طولاني در اين زمينه داشته‌اند كمك گرفته شود و به طور كلي مي‌توان دو روش كتابخانه‌اي و ميداني در كنار هم مورد استفاده قرار گرفته و مطالب گردآوري شده در قالب 4 فصل جداگانه تحت عناوين 1- کلیات تحقیق 2- روش‌هاي تدريس قرآن به كودكان 3- آموزش هاي اخلاقي به كودكان در قالب 14 داستان، شعر، نقاشي با موضوع قرآني و بازي 4- توصيه‌هايي به والدين در قالب 14 سخن تنظيم شده است .
فصل اول که کلیات تحقیق نام گرفته به تبیین موضوع پرداخته و ضرورت و اهداف موضوع را مورد بررسی قرار داده است همچنین سابقه طرح موضوع را از نظر علمی و تاریخی مورد توجه قرار داده است .
و اما در فصل دوم به خلاصه‌اي از پنج روش متداول آموزش قرآني در مقطع پيش‌دبستاني در سطح استان اصفهان پرداخته شده كه در اين زمينه سعي شده با كمك مربيان محاسن معايب هر يك از روش‌ها بررسي گردد . انتخاب يك روش از چند روش موجود بر عهده والدین و مربیان محترم گذاشته شده و صرفاً به بيان محاسن و معايب روش‌ها پرداخته شده است .
فصل سوم در قالب 14 درس يا جلسه تدوين و تنظيم گرديده كه سعي شده در هر درس كودك با آدابي از آداب اسلامي و اندرزي از اندرزهاي قرآني آشنا شود ناگفته نماند كه هر درس شامل داستاني از سيره نبوي آن معلم كل به زبان كودكانه است و نيزد و شعر زيبا و پرمحتوا كه نشانگر خلق و خوي و سيره و روش آن حضرت مي باشد يك نمونه بازي زيبا و نقاشي با موضوعات قرآني با طراحي یکی از طراحان زبردست مي باشد. قابل ذكر است كه علت ذكر بازي‌ها در لابه‌لاي آموزش توجه تمامي كارشناسان فن تعليم و تربيت بر محوريت آموزش در لابه‌لا ودر حين بازي است كه در اين مجالي كه براي كودك ايجاد مي‌شود كودك مي‌تواند مطالب را بهتر درك كند و شادابي خود را در حين جلسه درسي حفظ نمايد.
فصل پاياني اين تحقيق شامل 14 توصيه تربيتي به والدين گرامي است كه صورت 14 سخن تربيتي جداگانه گردآوري شده.كه از جمله اين نكات و توصيه‌ها مي‌توان به وظيفة والدين در قبال ناسازگاري‌هاي كودكان، چگونه علاقه‌مند شدن كودكان به مطالعه و … اشاره كرد.
در پایان این فصل علل دین گریزی کودکانی که در خانواده های مذهبی پرورش یافته اند بررسی شده است .
و در کنار آن نکات مهمی که والدین و مربیان در حین آموزش باید به آن دقت لازم را داشته باشند ذکر گردیده است .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.