نشست علمی با عنوان مهدویت در قرآن و روایت توسط مدارس شهرستان خمینی شهر در مدرسه علمیه حضرت زهرا (س)

نشست علمی با همکاری معاونین پژوهش و فرهنگی مدارس علمیه شهرستان خمینی شهر با عنوان مهدویت در قرآن و روایات با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای جوادی و طلاب ، اساتید، کادر و مبلغین مدارس شهرستان در مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) برگزار شد.

حجت الاسلام جوادی با توجه به بحث مهدویت و تفکر مهدویت در کتب آسمانی غیز ار قرآن بیان نشده و از لسان پیامبر و معصومین نیز مطرح شده که حتی در کتب اهل سنت نیز به آن اشاره شده است ولی متأسفانه در کتابهایی مثل بزرگ ترین دورغ تاریخ، مهدویت را ساخته و پرداخته علمای شیعه می دانند به خاطر گرفتن خمس و یا حفظ جایگاه و موقعیت خویش این بحث را در جامعه رواج دادند.

ایشان ادامه داد: انتظار می رود که مباحث تشیع و امامت را مسئولین مدارس علمیه برنامه ریزی دقیق نموده تا طلاب اطلاعات کامل و به روز داشته باشند تا ابتدا خودشان و بعد در هدایت جامعه بتوانند استفاده نمایند.

وی گفت:در پاسخ به شبهات مهدویت  پاسخ  معقول و منطقی بهتر از پاسخ عبادی و تعبدی کارساز است و بحث منجی بحث مشترک همه ادیان آسمانی است ولی در فروعیات این بحث اختلاف نظر وجود دارد.

در پایان گفت: ما طلبه ها طوری باید زندگی کنیم که اگر امام زمان (عج) از کوچه های محله شما گذر کردند رغبت کنند که به خانه هایتان وارد شوند و رفع خستگی کنند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.