خانواده و اقتصاد مقاومتی

در دنیای امروز زندگی مردم در جوامع و کشورهای مختلف چنان با مسائل اقتصادی در آمیخته که نه تنها برای دانشجویان رشته های مختلف بلکه طبقات روشن فکر جامعه ، نیز ، توانایی درک وتجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی اهمیت زیادی پیدا نموده است . امور اقتصادی طبعاً در زندگی خانوادگی و اجتماعی افراد مؤثر واقع می شود ، وآشنایی با مفاهیم و مسائل اقتصادی برای پی بردن به علل تحولات داخلی وخارجی و انجام مؤثر وظایف انفرادی و اجتماعی ، به خصوص در اوضاع کنونی کشور عزیزمان و وجود تحریم ها ی صورت گرفته ، یک امر ضروری به نظر می رسد. اقتصاد مهمترین عامل در هر دولتی است.به طوری که سرنوشت هر کشوری در گرو تصمیمات اقتصادی آن کشور است؛.و هرگونه تصمیم مدبرانه می تواند ، نقش مهمی در آینده ی ملت ایجاد کند.چرا که در واقع اقتصاد مطالعه طرز سلوک و رفتار انسان در زندگی مادی روزانه می باشد.
اقتصاد مقاومتی فقط به زمان تحریم ها اختصاص ندارد ولی در آن شرایط بیشتر محسوس و کارگشا خواهد بود.چرا که تبعات واقعی تحریم همان بعد روانشناختی آن است ،جلوگیری از ایجاد جو روانی به مقاوم سازی مردم در اقتصاد مقاومتی برمی گردد و اینکه چقدر افراد جامعه اسیر بازی های روانی می شوند یا خودشان هم به آن دامن می زنند. ایجاد اقتصاد مقاومتی نوعی مصونیت از احتمال خطر در آینده را برای آینده اقتصاد ما ایجاد می کند.
از آنجا که خانواده رکن اساسی جامعه است، نقش اساسی در اقتصاد کشور بازی می کند. خانواده با رعایت الگوی مصرف ، مصرف كالاهای داخلی، عمل به آموزه های دینی در باب مصرف و پرهیز از چشم و هم چشمی و تجمل گرایی و. . . که از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی است می توانند به اقتصاد کشور کمک شایانی نمایند.در این راستا بانوان می توانند حتی جلوتر از مردان به تحقق آن در خانواده ها و در نتیجه سطح اجتماع كمك كنند.
کلید واژه: اقتصاد، مقاومت، خانواده

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.