چکیده تحقیق پایانی شناخت و نقد عقايد و آداب فرقه شيطان پرستي

شيطان پرستي به عنوان يك فرقه نو ظهور؛‌ادعا مي كند توان حل مشكلات فردي و اجتماعي را دارد و از اين رو بسياري از نوجوانان و جوانان را در دام خود گرفتار مي سازد .

تفكر شيطان پرستي انواع مختلفي دارد . شيطان پرستي جديد در انگلستان در سال 1966 پايه گذاري گرديد.

اين گرايش همراه با ارائه افكار،تئوري ها و عقايد باطل و فريبنده، استفاده از موسيقي هاي خشن، نماد هاي رمزگونه ،‌جادو گري و … سعي مي كند با جذابيت كاذب ، مردم و خصوصاً جوانان را شست و شوي مغزي داده و زمينه انحراف آنان را فراهم كند . شيطان پرستي آييني است داراي شباهت هايي به اومانيسم كه انسان را برترين موجود مي داند ، خدايي در شيطان پرستي وجود ندارد .شيطان پرستان اعتقادي به شيطان خارجي ندارند ،‌بلكه اين باطن هر كسي است كه شيطان در آن وجود دارد. مراسم شيطان پرستي نيز مراسمي است براي دعوت از شيطان باطني . موسيقي هايي كه در اين جريان استفاده مي شود بسيار هنجار شكن هستند و با محتوايي پر از خشونت و ابتذال ارائه مي شوند . شيطان پرستان با ترويج نمادهاي خود سعي مي كنند ايدئولوژي باطل خود را در جامعه تزريق كنند.

واژگان كليدي:شيطان ، شيطان  پرستي ، فرقه ،ساتانيسم (satanism) ،‌ شيطان گرايي ، كليساي شيطان ، لاوي ، موسيقي ،عرفان ، نماد .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.