جلسه دفاعیه با عنوان موزه های اخلاقی تربیتی آیات50 الی100 سوره مومنؤن با تأکید بر دو تفسیر نمونه و المیزان

خانم لیلا رحیمی، طلبه مدرسه علمیه فاطمیه اندان از تحقیق پایانی  خود با عنوان : آموزه های اخلاقی تربیتی آیات50 الی100 سوره مومنؤن با تأکید بر دو تفسیر نمونه و المیزان به راهنمایی سرکار خانم خدیجه معین و داوری حجت  الاسلام و المسلمین جواد سلیمیان مورخ 26/07/96 ساعت 17:15 بعدازظهردر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر دفاع کرد .

 

خلاصه ای  از دفاع خانم رحیمی از تحقیق پایانی خود اشاره کردند به اخلاق حالت نفسانی و صورت باطنی انسانهاست، تربیت پروراندن، آداب و اخلاق را به کسی آموختن است، مؤمنون جمع مؤمن و به کسی گفته می شود که به وسیله ی پیوند با خداوند آرامش قلبی کسب می کند و مسلمان واقعی با عمل به دستورات قرآن کریم به آرامش و اطمینان قلبی خواهد رسید.

در ادامه افزودند  آشنایی با نکات تربیتی آیات (100الی 50) سوره ی مؤمنون باعث تذکر به خود و دیگران می شود و در صورت عمل به دستورات آن به تشکیل خانواده ای مؤمن و در نهایت جامعه ای اسلامی کمک خواهد کرد. این قسمت از سوره ی مؤمنون بیشتر در سه محور توحید، معاد و نبوت سخن گفته است. البته مسأله ی توحید از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا اعمال و رفتار انسان متوقف بر ایمان به خداوند است و اگر اینها تابع هوا و هوس قرار گیرد از هیچ قاعده و قانون پیروی نخواهد کرد و به صورت رذائل اخلاقی و تربیت ناصحیح حجابی می شوند بر فطرت پاک و انسان حقیقت را نخواهد شناخت.

  نتیجه بدست آمده نشان می دهد بنابراین انسانی که خداوند متعال را به عنوان اله و معبود خود می پذیرد و ایمان دارد که روزی برای رسیدگی به اعمالش در پیشگاه عدل الهی حاضر خواهد شد سعی می کند که خود را به نحوی تربیت کند و به گونه ای رفتار کند که مورد پسند خداوند باشد و آن چه خداوند می پسندد همان آیینی است که پیامبران راستین برای انسان ها آورده اند و انبیاء و پیروان حقیقی آنها عمل کننده ی به آن دستورات می باشند که اگر انسان آنها را الگوی خود قرار دهد و به راه و روش آنها تربیت شود و اخلاق نیکوی آنها را عمل کند قطعاً خداوند از او راضی خواهد شد و رضای الهی همان سعادت واقعیست و انسان به هدف خلقت رسیده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.