بروشور بهمن

مقام معظم رهبری:

 

غايب  نبودن در آنجايى كه بايد حاضر باشيم.

 

این یکی از اولی ترین خصوصیات بسیجی است.

 

   

 

دهه فجر ،

خوش آمدی  که با مقدمت

عطر آزادی به جای بوی باروت

در فضای میهن اسلامی مان پیچید .

قفس ها شکسته شد ونفس ها از زندان سینه ها

رهایی یافت.

 

انقلاب اسلامی وتحول جایگاه زن

 

حضرت امام (رحمه ا… علیه)از منظر يک مصلح و راهبر، نگرش نويني را در مورد زن ارايه کردند. حضور سازنده زن در صحنه‏هاي تاريخ و در ابعاد گوناگون سياسي، اجتماعي، فرهنگي، مبارزاتي و… امري انکار ناپذير است. اما مهم انديشه‏اي است که بر مسند قرائت تاريخ نشسته است. امام خميني‏رحمه الله زن را از زواياي پنهان تاريخ و حضور مبهم و کم رنگ آن در ناخود آگاه جامعه به صحنه خود آگاهي و فعال رساند.

رويکرد امام خميني به مقوله زن داراي دو بعد است. ايشان در يک بعد تبييني و تفسيري به فروافکني ديدگاههاي نادرست نسبت‏به زن پرداخته و جايگاه زن را در تفکر اصلاحي خويش معين ساخته و در بعد دوم ساختار اجرايي و تربيتي و تهذيبي مناسب با شخصيت زن را ارايه نمودند.

در نظر امام مقام مادري داراي جايگاه ويژه‏اي مي‏باشد و به همين سبب مادري را بالاترين شغل، بالاتر از معلمي و شغل انبيا و انسان سازي مي‏داند و به همين سبب مادر بودن و تربيت فرزندان را اصلي‏ترين وظيفه زن و جدا کردن فرزند را از مادر از عوامل انحطاط جامعه مي‏داند: «در طول اين سلطنت، اينها کوشش کردند که مادران را از بچه‏ها جدا کنند، به مادرها تزريق کردند که بچه‏داري چيزي نيست، شما توي ادارات بياييد و اينها بچه‏هاي معصوم را جدا کردند از دامن مادران و بردند در پرورشگاه‏ها و جاهاي ديگر و اشخاص اجنبي و غير رحيم آنها را به تربيت فاسد تربيت مي‏کردند. بچه‏اي که از مادرش جدا شد پيش هر که باشد عقده پيدا مي‏کند، عقده که پيدا کرد مبدا بسياري از مفاسد مي‏شود. بسياري از قتلهايي که واقع مي‏شود، از روي همين عقده‏هايي است که پيدا مي‏شود و بسياري از عقيده‏ها از اين پيدا مي‏شود.»

در مجموع انقلاب اسلامي ايران موجب تحولاتي در فرهنگ و ساختار فکري جامعه و به طور اخص زنان گرديد که جهشي باور نکردني را در وضعيت ايشان پديد آورد. افزايش تعداد تحصيل کرده‏ها، دانش‏آموزان و دانشجويان، اساتيد، هنرمندان، شاغلان و فعالان اقتصادي و اجتماعي، توجه خاص به وضعيت‏حقوقي زنان و تصويب قوانين متناسب با وضعيت روز ايشان همانند قانون «تعيين مهريه به نرخ روز»، توجه به وضعيت اشتغال زنان و تصويب قوانين کار متناسب با شان مادري و همسرداري زنان، همچون استفاده از تعطيلات دوران زايمان، کار نيمه وقت، بازنشستگي پيش از موعد و … از دستاوردهاي انقلاب براي زنان بوده است، هر چند که تا ايجاد وضعيت مطلوب فاصله بسيار است.

حضرت امام در مبحث کلامي زن را همچون مرد در پيشگاه خلقت دانسته‏اند. از نظر ايشان زن و مرد هر دو انسان هستند و هر دو توان رسيدن به بالاترين مراحل رشد و کمال را دارند،  و در عالي‏ترين مراحل کمال زن الگو و اسوه شده و مردان نيز بايد به وي اقتدا کنند:

«الگو حضرت زهراعليها السلام است.»

تعبيرات امام از مقام و منزلت‏حضرت فاطمه زهراعليها السلام و معرفي ايشان به عنوان يکي از نمونه‏هاي انسان کامل و نيز برگزيدن روز ميلاد آن حضرت به عنوان «روز زن‏» براي معرفي الگوي برگزيده زن در اسلام ريشه در اين تفکر دارد و اين در حالي است که پيش از انقلاب روز 17دي، روز کشف حجاب، «روز زن‏» بود.

 

      

 

               1نقلاب اصيل ماجلوه اي از نهضت پر عظمت   حضرت رسول ا… (ص ) است .

امام خميني(ره)

                      از خون سرخ بهمن سر سبز شد بهاران

 

                                                 اندیشه بارور شد در امتداد باران

                                                           

والفجر بهمن آمد ، فصل شکفتن آمـد

  

 

                           برپهن دشت باران ، خالیست جای یاران

 

 

  

 

******************

جدول   

 

افقی

1-سوره ای که با یک  دهه هم نام است /نام

 یکی از شهدای طلبه انقلاب خمینی شهری

2-کاروان اردوهای جنوب/ ضمیر سوم شخص

مفرد.

3-حدید/جوان عرب.

4-فرمان ماشین/ فرمانده تن/ تشویق عربی

5-طبق آیه ای از سوره اعراف که چهار طرف

را احاطه کرده/ از حروف مقطعه /راحت.

6-آینده/یکی از نامهای پیامبر که حرف اولش رابرداریم/ هل.

7-آخرین نخست وزیر محمد رضا شاه/ کودک.

8-خو گرفتن/ پرنده ای زیبا.

9-یکی از فایل های تلفن همراه/ هدیه.

10–به فقه می گویند/ نوعی فلز.

11-برادر / خاک کوزه گری/ پودری سفید خوراکی.

12-یکی از ابزار کشاورزی/ یکی از جنگهای مدرن .

 

عمودی

1-روز 26 دی ماه/ از مسئولیتهای بسیج

2-دوران قبل از بعثت/ آهنگ وحرکت /از

 حروف حلقی.

3-یکی از مباحث فقهی/خوش بو/ناز پرورده.

4-رئیس جمهور دوره هفتم .

5-یکی از جنسهایی که یارانه از آن برداشته شد

/همراهی است.

6-از ماشین های مسافربری امروزی/ نصف

دین است.

7-ضمیر اشاره دور/ از صفات خداوند/ در

بدن است.

8-رئیس جمهوری قبلی آمریکا/ از شهدای

مشروطه/ میانسال.

9-راه در نماز.

10-تا به حال اتفاق  نیفتاده/ مادر .

11-حرف تعجب زنانه/ حرف ربط/ از مواد اولیه

یکی ازصنایع.

12-روز پیروزی انقلاب اسلامی / راهنما.

*

 

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       

  

 

                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیفهای دارای ستاره  حروف رمز می باشد .                                  

بصیرت در آیات وروایات

 

             « هذا بصائر للنّاس وهدیً ورحمهٌ لقوم یوقنون»

در آیه شریفه بصائر به تمام اموری که مایه درک وفهم است اطلاق می گردد ومی فرماید: این قرآن وشریعت بینائیهایی است یعنی عین بینایی است آن هم نه یک بینایی بلکه بیناییهایی ونه در یک بعد، بلکه در همه ابعاد زندگی به انسان بینش صحیح می دهد.

اینکه خداوند می فرماید : قرآن عین بصیرت وعین رحمت  وهدایت است تعبیر بسیار بلند وزیبایی است که از عظمت وتأثیر وعمق این کتاب آسمانی حکایت می کند برا ی آنهایی که رهرو راه اند وجستجو گر حق.

مرحوم علامه فرموده اند: که مراد از بصائر در آیه ی شریفه وسیله ی بصیرت است واگر شریعت را بصیرتها خوانده بدین جهت است که شریعت عبارت است از بصیرت هایی چند نه یک بصیرت، ومعنای آیه کریمه این است که: این شریعتی که تشریع شده ویا این قرانی که مشتمل بر شریعت است وظیفه عملیه  است که اگر مردم به آن عمل کنند یکایک آنها را بینا می سازد ومردم بوسیله آن راه حق را پیدا نموده وهدایت می شوند راه حقی که همان راه سعادت است.

«قال امیر المؤمنین علیه السلام : فقد البصر أهون من فقد البصیره »

امیر المؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: چشم سر را از دست دادن آسانتر است تا چشم دل ، بدون تردید نعمت بینایی  وچشم از نعمت ها ی بزرگ الهی است وبا چشم ، آدمی دیدنی ها را می بیند واز این طریق رنگ ها ، شکل ها ومقدارها را تشخیص می دهد ، اما خداوند ابزارهای  دیگری مانند گوش وسایر حواس را به انسان عطاکرده است که معارف دیگری توسط این حواس تحصیل می شود ،پس معرفت منجر به ابزار بینایی نیست وبینایی یک قسم از معرفت را که همان دیدنی ها است دراختیار انسان می گذارد واگر کسی از نعمت چشمان وبینایی محروم باشد رنگ ها ومقدارها را نمی بیند واز این نوع معرفت محروم  است ، اما از دیگر معارف که بوسیله سایر حواس تحصیل می شود برخوردار است واما اگر کسی فاقد بصیرت است ، او از همه معارف محروم است نه فقط از مبصرات ودینی ها ، بنابراین نداشتن چشم همانگونه که مولای متقیان می فرمایند: آسان تر از فقد بصیرت است لذا بصیرت که همان بینایی قلب است تمام معارف توسط آن تحصیل می گردد.

 

 

  • عابدیان
    نظر از: عابدیان
    1389/11/16 @ 07:58:48 ق.ظ

    عابدیان [بازدید کننده] 

    فونت نستعلیقی که استفاده میکنید در نمایش دچار مشکل میشه و بعضا این فونت رو روی سیستمشون ندارند . پیشنهاد میدم از فونت دیگری به جای اون استفاده کنید . ممنون . موید باشید

  • عابدیان
    نظر از: عابدیان
    1389/11/16 @ 07:57:34 ق.ظ

    عابدیان [بازدید کننده] 

    سلام . ممنون از بروز رسانی تان . دهه فجر بر شما مبارک .

  • کوثر
    نظر از: کوثر
    1389/11/15 @ 04:06:21 ب.ظ

    کوثر [عضو] 

    به انتظار تو نشستن خطای ماست ….. به انتظار تو باید ایستاد …

    اللهم عجل لولیک الفرج

    « منتظر قدوم گرمتون هستم »

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.