گزارشی از نشست پژوهشی با موضوع نقش رسانه ها در تبلیغ و ترویج کتاب و کتاب خوانی مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر

خانم مانده گاری معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه اندان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی نشستی با موضوع نقش رسانه ها در تبلیغ و ترویج کتاب و کتاب خوانی با حضور اساتید و طلاب را در این مدرسه برگزار نمود .

خانم کاظمی یکی از مبلغین فعال و همکار فرهنگی مدرسه در این نشست با اشاره به راهکارهای رسانه ای ترویج کتاب و کتاب خوانی با توجه به حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  که فرمودند : جوینده دانش ، جویای رحمت است و پاداشش با پیامبران داده می شود خاطر نشان کرد : رسانه یا رسانه های ارتباط جمعی ، به معنای وسیع کلمه ، شامل وسایل ارتباطی است که در سطح گسترده به انتشار اطلاعات ، اخبار ، عقاید و نظریات گوناگون می پردازد . رسانه های گروهی در جامعه مدرن نقشی بنیادی برعهده گرفته اند . مقصود از رسانه های گروهی ، آن دسته از وسایل ارتباطی مانند روزنامه ، تلویزیون ، رادیو و سینماست که با قشر عظیمی از جامعه در ارتباط بوده و برزندگی ما تأثیر عمیقی دارند. امر خطیر گسترش کتاب و کتابخوانی را بر عهده دارند .

وی ادامه داد : هر کدام به شکلی در توسعه فرهنگ مکتوب و صنعت کتاب ، نقش دارند . باید گفت در جوامع امروزی ، این ابزارها برای گروهی در خدمت گسترش کتابخوانی و برای گروهی دیگر ، به صورت مانعی در کتاب و کتاب خوانی عمل می کنند .

در پایان گفت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران که از طریق صدا و سیما به طور مستیقیم پخش می شود تأثیر بسیار زیادی در ترویج کتاب و کتابخوانی دارد .

  • نظر از: یادگاری
    1392/09/02 @ 11:42:04 ق.ظ

    یادگاری [عضو] 

    سلام علیکم!ان شاءالله خداوند به همه ی خدمتگزاران و مبلیغین دلسوز دین طول عمر با برکت عنایت فرماید.تندرست و برقرار باشید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.