گزارشی از نشست پژوهشی با موضوع نقش رسانه ها در تبلیغ و ترویج کتاب و کتاب خوانی مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر

خانم مانده گاری معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه اندان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی نشستی با موضوع نقش رسانه ها در تبلیغ و ترویج کتاب و کتاب خوانی با حضور اساتید و طلاب را در این مدرسه برگزار نمود .

خانم کاظمی یکی از مبلغین فعال و همکار فرهنگی مدرسه در این نشست با اشاره به راهکارهای رسانه ای ترویج کتاب و کتاب خوانی با توجه به حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  که فرمودند : جوینده دانش ، جویای رحمت است و پاداشش با پیامبران داده می شود خاطر نشان کرد : رسانه یا رسانه های ارتباط جمعی ، به معنای وسیع کلمه ، شامل وسایل ارتباطی است که در سطح گسترده به انتشار اطلاعات ، اخبار ، عقاید و نظریات گوناگون می پردازد . رسانه های گروهی در جامعه مدرن نقشی بنیادی برعهده گرفته اند . مقصود از رسانه های گروهی ، آن دسته از وسایل ارتباطی مانند روزنامه ، تلویزیون ، رادیو و سینماست که با قشر عظیمی از جامعه در ارتباط بوده و برزندگی ما تأثیر عمیقی دارند. امر خطیر گسترش کتاب و کتابخوانی را بر عهده دارند .

وی ادامه داد : هر کدام به شکلی در توسعه فرهنگ مکتوب و صنعت کتاب ، نقش دارند . باید گفت در جوامع امروزی ، این ابزارها برای گروهی در خدمت گسترش کتابخوانی و برای گروهی دیگر ، به صورت مانعی در کتاب و کتاب خوانی عمل می کنند .

در پایان گفت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران که از طریق صدا و سیما به طور مستیقیم پخش می شود تأثیر بسیار زیادی در ترویج کتاب و کتابخوانی دارد .

  • نظر از: یادگاری
    1392/09/02 @ 11:42:04 ق.ظ

    یادگاری [عضو] 

    سلام علیکم!ان شاءالله خداوند به همه ی خدمتگزاران و مبلیغین دلسوز دین طول عمر با برکت عنایت فرماید.تندرست و برقرار باشید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.