نشست علمی - پژوهشی با عنوان «نقش دعا و توسل در رفع بیماریها و فتنه ها» به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر

نشست پژوهشی با عنوان « نقش دعا و توسل در رفع بیماریها و فتنه ها » با حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای روح الله دهقانی، مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر که به صورت مجازی برگزار شد. 

جناب حجت الاسلام آقای دهقانی استاد حوزه و دانشگاه ، در نشست پژوهشی با عنوان « نقش دعا و توسل در رفع بیماریها و فتنه ها »، گفت:دعا و نیایش به انسان کمک می کند تا دردها و رنج ها را بهتر و آسان تر تحمل کنند و همچنین موجب می شود تا بر بیماری و درد مسلط شوند؛ زیرا میان روان و جسم آدمی ارتباط تنگاتنگی است. کسی که روان او با خداوند مرتبط می شود، احساس می کند که با علت تام ارتباط ایجاد کرده است. دعا در وهله اول اضطراب ناشی از وجود بیماری را از بین می برد و به واسطه رابطه ای که بین خالق و مخلوق یا شخص بیمار با خداوند برقرار می شود یک آرامش درونی به او می دهد. یکی از رفتارهای مذهبی که ثابت شده با سلامت و تندرستی رابطه دارد، دعا است.

استاد حوزه افزود: انسان قرن بیست و یکم به لطف پیشرفت های علمی در ابعاد مختلف، زندگی سرتاسر آسایش را برای خود فراهم ساخته و زحمت بسیاری از کارها را به دوش ماشین های دست ساز خود نهاده است. انسان این عصر مرفه ترین انسان تمام اعصار است ولی به جرات می توان ادعا کرد که مضطرب ترین انسان تمام اعصار نیز می باشد. حقیقت این است که آسایش غیر از آرامش و تجربه و علم غیر از دین و اعتقاد است. آنچه تجربه و علوم مادی به ما ارزانی داشته آسایش است و آن چه اعتقاد صحیح به ما عطا می کند آرامش و طمانینه در زندگی پر هیاهوی امروز است.

وی در ادامه می گوید:تقویت روحیه باعث می شود انسان ناتوانی خود را فراموش کند در نتیجه این روحیه، مقاومتی که در او به وجود می آید سبب بالارفتن سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری ها می شود و حتی دیده شده در مواردی که هیچ گونه امیدی به ادامه حیات برای انسان وجود ندارد، پزشک در کنار درمان طبیعی به بیمار خود روحیه می دهد و او را تشویق به ادامه زندگی می کند و در همین جاست که دعا و نیایش به درگاه خداوند سبب سلامتی وجود یک فرد درمانده می شود، و طبیعی است وقتی روحیه انسان قوی می شود و از حالت یاس و اضطراب نجات می یابد، ترشحات و نیروهای دفاعی بدن، توانایی این را می یابند که مقاومت شخص را در برابر ناملایمات بالاببرند و در نتیجه بهبودی حاصل می شود.

آقای دهقانی در پایان راهکارهایی را بیان نمودند که با انجام آن انسانها از بیماریها و فتنه ها رهایی یابند: 1.اعتقاد به باورها داشته باشند 2.توجه به فضائل اخلاقی و دوری از رذایل اخلاقی 3. به زمان حال توجه داشتن و دوری از زمان گذشته و آینده 4. مثبت اندیشی. از طلاب خواستند که در مورد چگونگی تاثیر دعا و توسل بر رفع بیماریها و فتنه ها و … به خصوص در این زمان که با بیماری کرونا مواجهه هستیم با رجوع به بیمارستانها و شبکه های بهداشت با تحقیق و پژوهش پی ببرند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.