نشست پژوهشی با عنوان «شهید پژوهشگر در راه توسعه دانش » در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر

 

نشست پژوهشی با عنوان « شهید پژوهشگر در راه توسعه دانش » با حضور سرکار خانم زینب همایی، اساتید ، کادر و طلاب به مناسبت هفته پژوهش  در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد.

 

خانم زینب همایی طلبه مبلغ بسیجی به مناسبت هفته پژوهش در دوشنبه های شهدایی روایت‌گر شهدا است؛ گفت: شهید مجید شهریاری، یکی از دانشمندان هسته‌ای است که همگان او را نمادی از اقتدار علمی و توسعه فناوری‌های سخت پژوهشی ایران اسلامی می‌شناسند. شهید والامقامی که قدرت فکری، توانمندی اجرایی، غیرت ملی و انقلابی‌اش سرویس‌های امنیتی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی را به ستوه آورد تا ترور را به عنوان آخرین حربه برای حذف وی به کار گیرند.

وی افزود: ایشان از دانشمندانی بود که کشور را در زمینه هسته ای متحول ساختند و باعث ترغیب جوانان در امر پژوهش بود.  دکتر صالحی در مورد ایشان گفتند او انسان فوق العاده ای بود و برای غنی سازی بیست درصد اورانیوم درمقابل پیشنهاد دستمزد ، جواب داد: من اینکار را نه به خاطر دستمزد بلکه به خاطر خدمت به وطن و اسلام انجام داده ام.

همایی در ادامه گفت: شهید شهریاری از نظر رفتاری بسیار نمونه و فردی بسیار متشرع بود ایشان مقاطع علمی را به سرعت می گذراندند و رسیدن به درجات علمی باعث نشده بود که از معنویت جا بمانند، همسر شهید می گوید: همسرم بسیار مراقبت می‌کرد تا حلال را حرام نکند وتأکید کرد: شهید شهریاری مطالعه تفسیر قرآن را هرگز رها نمی‌کرد و تفسیر آیت‌الله جوادی آملی را به صورت کتاب و نرم‌افزار همیشه همراه خود داشت. در خانه بخش‌هایی از تفسیر قرآن را برای من و فرزندان بیان می‌کرد.

ایشان گفت: ذوق و شوق فراوان شهید شهریاری در فعالیت های علمی چنان زیاد بود که وقتی نیازمند به دانشی می شدند مثلا در علم شیمی به تحقیق در مورد نیاز خود بسنده نمی کردند بلکه صفر تا صد آن دانش را فرا می گرفتند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.