آرشیو برای: "اردیبهشت 1395"

جلسه دفاعیه

جلسه دفاعیه خانم فیروزه عابدی با عنوان نقش مهارت های کلامی در تحیکم خانواده به راهنمایی سرکار خانم خلیلی روز شنبه مورخ 25/2/95 با حضور استاد داور سرکار خانم سعیده سیادت موسوی برگزار شد و ایشان توانستند با کسب نمره عالی از تحقیق خود دفاع کنند. بیشتر »

نشست علمی با عنوان مهدویت در قرآن و روایت توسط مدارس شهرستان خمینی شهر در مدرسه علمیه حضرت زهرا (س)

نشست علمی با همکاری معاونین پژوهش و فرهنگی مدارس علمیه شهرستان خمینی شهر با عنوان مهدویت در قرآن و روایات با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای جوادی و طلاب ، اساتید، کادر و مبلغین مدارس شهرستان در مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) برگزار شد. حجت الاسلام جوادی با… بیشتر »

این روایت یک نمونه از اخلاق اجتماعى اوست

روزى از محلى عبور می فرمود, عده اى از فقرا بر عباهاى پهن شده شان نشسته بودند ونان پاره هاى خشکى می خوردند, امام حسین (ع ) می گذشت که تعارفش کردند و او هم پذیرفت , نشست و تناول فرمود و آن گاه بیان داشت : ان الله لا یحب المتکبرین , (6) خداوند متکبران را… بیشتر »

اخلاق - عرفان

در محضر حاج اسماعیل دولابی زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن، کاربد، حرف بد، دعوا و جدال و ... نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شوی؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود. بیشتر »

اخلاق - عرفان

در محضر حاج اسماعیل دولابی هر وقت در زندگی ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی!؟؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.   بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان عفت از منظر قرآن وروایات

چکیده: تحقیق حاضر پیرامون عفت از منظر قرآن وروایات نگاشته شده است .واژه عفت از نظر لغوی به معنای « پاکدامنی ومناعت» واز نظراصطلاحی به معنای « روی گردانی از خواهشهای نفسانی وپاکی تن وپاکدامنی» تعریف شده است وپرداختن به چنین موضوعی به دلیل جلوگیری از فساد… بیشتر »

مقاله مرزبندی امام حق و باطل در سیره و کلام حضرت زهرا (س)

دانلود مقاله مرزبندي امام حق و باطل در سيره و کلام حضرت زهرا (سلام‌الله عليها) بیشتر »

راه یابی مقالات و تحقیقات پایانی به مرحله تفصیلی جشنواره علامه حلی

راه یابی مقاله خزان العلم  و الفبای سعادت از سرکار خانم طیبه عربیان  و تحقیق پایانی خانم اکرم رجایی با عنوان چیستی و چرایی ذم دنیا و تحقیق پایانی خانم  اکرم پرنده با عنوان حسن خلق از دیدگاه آیات و روایات به  مرحله تفصیلی هشتمین جشنواره علامه حلی را… بیشتر »

جشن گرامی داشت مقام معلم به روایت تصویر از مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر

چکیده تحقیق پایانی با عنوان آرامش درونی در زندگی از دیدگاه قرآن و روایات

چکیده آرامش یکی از نیازهای اساسی انسان بوده است که قابل معامله نبوده و از آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد. یقیناً داشتن آرامش در زندگی نخستین چشمه ی خوشبختی است و کسی که از این نعمت محروم باشد از نعمت خوشبختی نیز محروم است و هیچگاه طعم آن را نخواهد چشید.… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان چیستی و چرای ذم دنیا

چکیده علاقه به دنیا، همچون بسیاری از علایق و تمایلات انسانی، فطری است نه اکتسابی. آنچه فطری است قطعاً ممدوح و مطلوب است. استفاده از دنیا و بهره وری از ان در حد معقول، با غرق شدن و غوطه خوردن در آن متفاوت است. دنیای ممدوح دنیایی است که انسان برای کمال… بیشتر »

برگزاری جشن بزرگ مولود کعبه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا رحیمی در مدرسه علمیه فاطمیه اندان

جشن بزرگ مولود کعبه با حضور نماینده ولی فقیه شهرستان خمینی شهر و کادر ، اساتید، تعدادی از مبلغین و طلاب ، کانون های قرآنی زیر مجموعه مدرسه و عموم مردم در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان برگزار شد. آیت الله حاج شیخ عباس رحیمی امام جمعه خمینی شهر در این… بیشتر »