آموزش و معرفی کتابخانه دیجیتال

خانم مرضیه کمالی کتابدار مدرسه علمیه فاطمیه با اشاره به مزایای کتابخانه دیجیتال گفت: کتابخانه های سنتی به لحاظ فضای نگهداری کتاب در محدودیت قرار دارند، اما کتابخانه های دیجیتال می توانند حجم زیادی از اطلاعات را نگه دارند، چراکه اطلاعات دیجیتال فضای کمتری را نیاز دارند و همچنین هزینه کتابخانه دیجیتال کمتر از کتابخانه سنتی است. کتابخانه های سنتی باید هزینه های زیادی بابت کارکنان ، نگهداری کتاب ، امانت کتاب وکتب اضافی بپردازند اما کتابخانه های دیجیتال از این هزینه ها مبرا هستند .

وی با توجه به اینکه کاربر کتابخانه دیجیتال نیازی نیست که به کتابخانه برود بیان کرد: مردم سراسر نقاط دنیا تا وقتی که به اینترنت متصل هستند می توانند به همان اطلاعات دسترسی یابند.

کمالی در ادامه به مهمترین مزیت کتابخانه دیجیتال اشاره نمودو گفت: اولین مزیت این است که مردم می توانند در هرساعت از شبانه روز به اطلاعات دسترسی یابند. دومین مزیت در یک زمان چندین کاربر می توانند از منابع یکسان استفاده كنند و نسخه اصلی و اوريجینال کتاب در اختیار کاربر قرار می گیرد بدون آنکه از کیفیت آن کاسته شده باشد.
 اطلاعات در کتابخانه دیجیتال هرچند سال یکبار به آخرین فرمت های روز دیجیتال تبدیل می شوند.

کمالی در پایان به معرفی ۱۰ کتابخانه دیجیتالی برتر پرداخت و بیان کرد:  البته در نظر داشته باشید معرفی سرویس های مذکور به معنی تایید یا عدم تایید خدمات آنان نیست و سرویس های فوق بر اساس نتایج جست و جو استخراج شده اند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.