برگزاری ده شب شور و عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر

برگزاری ده شب عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش با حضور جمعیت انبوهی از بانوان عزادار حسینی در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد.
گزیده ای از صحبت های سخنرانان این ده شب به شرح ذیل می باشد:

خانم فرشته پریشانی ریاست شورای شهر خمینی شهر و مشاوره فرماندار و مدیر اسبق حوزه علمیه رضویه با اشاره به اینکه خمینی‌شهر رنگ و بوی کاملا عاشورایی و حسینی به خود گرفته است، گفت: محور اصلی یک جامعه شیعه و مهدوی پسند، زنان آن جامعه هستند و مادران باید با الگو قراردادن حضرت زهرا و زینب علیهم سلام در زندگی فرزندانی شیعی پرورش دهند.
وی افزود: آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام می دانستند که این سفر همراه با شهادت و اسارت است و با این وجود زنان از جمله خواهر گرامیشان حضرت زینب سلام الله علیها را همراه خود به کربلا بردند که نشان گر نقش استراتژیک زنان شیعی است پس وظیفه ما زنان در این برهه از زمان با رعایت موازین شرعی و ورود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و آگاهی دادن به قشر جوان جامعه است.
رئیس شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر با اشاره به معدود آسیب‌های عزاداری خمینی‌شهر بیان نمودند که با راه‌کارهای فرهنگی و با حفظ عزاداری سنتی می توانیم این آسیب ها را برطرف کنیم .
وی ادامه داد: حضور انبوه جوانان و نوجوانان در جلسات مذهبی فرصتی مناسب برای مبلغین است که به مسائل مبتلا به جوانان بپردازند.
آیت الله حاج عبدالکریم مولوی موسس مدرسه علیمه خواهران فاطمیه اندان با اشاره شهیدان در طول تاریخ و نحوه ی شهادت ائمه اطهار علیهم السلام و اینکه چرا فقط شهادت امام حسین علیه السلام الگو و اسوه و محور گشته است؟ گفت: قیام امام حسین علیه السلام دارای پیام های اعتقادی ، اخلاقی ،دینداری و اجتماعی و … است.
ایشان با اشاره به ادب در نهضت عاشورا ، ادب حر بن زید ریاحی را مثال زند و مصداق های ادب ایشان را در هفت مورد در مقابل امام حسین علیه السلام بیان نمود از جمله زمانی که پشیمان شده و نزد امام آمدند از اسب پیاده نشد که مبادا چشمانش به چشمان امام نیافتد.
وی افزود : مبلغین باید اهداف امام حسین علیه السلام را بیان نمایند و از وارد کردن خرافات در دین و عزاداری امام جدا جلوگیری کنند.
مهندس محسن صرامی نماینده شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان ما باید از قیام عاشورا آداب معاشرت ، احترام گذاشتن ،کمک کردن در سخت ترین شرایط به دیگران درس بگیرند و حضور فعال در جامعه داشته و از هدف و قیام امام حسین علیه السلام که احیای امر به معروف و نهی از منکر بود پاسداری کنید.
خانم مرحمت میرشفیعیان مدیر مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر گفت: زیارت ناحیه مقدسه و دعای کمیل و زیارت عاشورا در این ده شب به همراه مداحی اهل بین علیهم السلام توسط معاون فرهنگی و طلاب قرائت گردید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.