ترنم اعتکاف

هر ساله با نزدیک شدن ایام اعتکاف دلت خدائی می شود و بهانه می گیرد . در خلوتی می نشینی و به گذشته می اندیشی . گذشته ای که در سراشیبی دلهره ها رها بودی و هر بار با چنگ زدن به ریسمان الهی توانستی از شر شیطان در امان بمانی اما در مسیر زندگی چند باری به بیراهه رفته ای و شیطان تو را از صراط مستقیم منحرف نوده است . با دیدن نافرمانیهای گذشته ات شرمنده می شوی ٰ دلت می شکند افسوس می خوری که چگونه تسلیم شیطان شدی و او توانست گوهر بندگی ات را مکدر نماید . احساس می کنی دلبستگی های دنیا دارد خفه ات می کند ٰ دلت می خواهد معتکف شوی و با آب توبه دل از زنگار گناه پاک نمانی . با دعا و راز و نیاز گناه و سرکشی از فرمان خدا را از بین ببری دلت می خواهد بروی تا با خود گوهرهای اشک را به درگاه خداوند هدیه ببری . اشکهائی که از چشمه های نهان خانه ی دلت سرچشمه گرفته است بر گونه ات جاری گشته است زبانت یا رب یا رب بگوید و چشمانت بگرید . باید برخیزی تا با اعتکاف ٰ از علایق و آرزوهای دنیوی آزاد گردی .

                                           

آثار اعتکاف

1 - آمرزش گناهان  2 - دوری از آتش جهنم 3 - دریافت اجر بی پایان 4 - میهمان شدن بر خدا 5 - بهرمندی از فیوضات ذکر خدا 6 - شرافت یافتن به قرائت قرآن

 

 

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.