جشن بزرگ بازگشایی مدارس علمیه خواهران شهرستان خمینی شهر، کوشک، رهنان و ورزنه

جشن بازگشایی مدارس علمیه خواهران با حضورمدیر محترم مدارس علمیه خواهران استان اصفهان حجت الاسلام حاج آقا ابطحی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان حجت الاسلام رحیمی ،نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه خمینی شهر حجت الاسلام شیاسی ، ریاست ستاد تبلیغات شهرستان حجت الاسلام مرتضوی و معاون ایشان آقای رحیمی شهردار خمینی شهر آقای حاج حیدری ، موسسین و هیئت امناء ،مدیران ، کادر،اساتیدو طلاب جدید الورود مدارس علمیه خمینی شهر ، کوشک،رهنان و ورزنه با عنوان ترنم فاطمی در امامزاده سید محمد علیه السلام و در جوار قبور شهداء انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
حجت الاسلام حاج آقاابطحی مدیر مدارس علمیه خواهران استان اصفهان ضمن عرض تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس علمیه خواهران با اشاره به تربیت سربازان امام زمان عج تصریح کرد: آن چه از آیات و روایات و سخنان بزرگان علوم دینی و علمی استفاده می شود انسان روز قیامت و در محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید در عرصه اخلاق و عمل و علم پاسخگو باشد و انسان برای همین سه امر به دنیا آمده و خلق شده است و تا در این سه میدان آسوده شویم و هر گونه زیستم و آموختیم و عمل می کنیم را جوابگو باشیم و هیچ کس مستثنی نیست و همه باید در قیامت در برابر ذات حق تعالی پاسخگو باشد و علم و دانایی برای سیر به سوی بندگی خدا یکی از مسائل اجتناب ناپذیر است .
وی گفت: یک طلبه وارد حوزه میشود که آموزش ببیند تا بتواند به مرحله تزکیه و عمل برسد. یک طلبه باید سعی کند زینت باشد برای امام صادق علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام و مایه سرشکستنی برای زهرا اطهر سلام الله علیها نباشیم. ورود به حوزه مقدمه ای است برای فاطمی و زینت شدن است و باید بیاموزد خودش را بسازد همانطور که اهل بیت علیه السلام می خواهند . زیر بنای حوزه های علمیه تقوا می باشد و لذا طلبه ی ما باید مواظب گفتار و رفتارش باشد .
وی ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران در دیدگاه مراجع جایگاه خاصی دارند؛ از دیدگاه رهبر مقام معظم رهبری: پدیده خواهران طلبه پدیده عظیم و مبارکی است حضور دانشمندان زن اثرات عظیمی در دنیا می گذارد .از دیدگاه آیت الله مکارم شیرازی؛ حوزه های علمیه خواهران شجره طیبه رو به نُموو ارتباط معنوی باآسمان دارد. آیت الله مظاهری؛ هرچه در توان دارید در توسعه مدارس علمیه خواهران بکار بریدچون مدارس علمیه مربوط به امام زمان است.
در ادامه :حجت الاسلام حاج شیخ عباس رحیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان خمینی شهر با شاره به اینکه اسلام شناسی یک فرضیه واجب است .تصریح کرد: در روایات آمده است که نرفتن به دنبال شناخت دین جرم است وقتی جوان ما دین را نمی شناسد به ادیان دیگر رجوع می کند و یا شیطان پرست می شود و چون امام زمان عج را نمی شناسد به دنبال افراد دروغین می رود.
و در پایان ادامه داد: یک طلبه باید در همه زمینه های دین تخصص داشته باشد تا بتواند شبهات را دسته بندی کرده و پاسخگو باشد .


  • 5 stars
    نظر از: بهرامی
    1393/08/21 @ 10:48:24 ق.ظ

    بهرامی [عضو] 

    با سلام
    از ارسال اخبار مدرسه و همچنین درج عکس همراه با خبر بر روی وبلاگتان بسیار سپاسگزاریم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.