نسشتی با عنوان پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر

نشست پژوهشی با عنوان پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین ‘ عباس رحیمی امام جمعه شهرستان خمینی شهر ، کادر ، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمیه اندان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ‘ عباس رحیمی  امام جمعه شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه خدای متعال از دوجهت انسان را مسلح کرده است که بتواند مطالبش را به دیگران منتقل کند و یک طلبه آنچه را که می خواند باید به دیگران منتقل نماید؛ گفت: انتقال دو راه دارد راه اول به وسیله زبان که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «عَلَّمَهُ الْبَيانَ؛ به انسان قدرت نطق دادیم که بتواند مسائل و نیازهای خود را با دیگران در میان گذاشته و برطرف کند. راه دوم به وسیله قلم که مهمتر از زبان است و خداوند دین موسی، حضرت عیسی و حضرت محمد (ص) به صورت کتاب فرستاد چون کتاب ماندگار است ولی بیان بعد از گذشت زمان از بین می‌رود .

وی ادامه داد: پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام به صحابی خود فرمودند احادیث آنها را که می شنوند را مکتوب نمایند که از بین نرود و بعد از سالها این احادیث جمع آوری شده و تبدیل به کتب شیخ طوسی، تهذیب، اصول کافی و … شده تا ما بتوانیم از آنها استفاده نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین ‘ عباس رحیمی  افزود: اگر نوشتن همراه با تفکر شود پژوهش به وجود می آید و با پژوهش می توانیم مجهولات را به معلومات تبدیل کرد مانند دانشمندان گذشته. به خواندن تنها اکتفا نکنید چون تقلید می کنید و آنقدر که مجتهد ارزش دارد ، مقلد ارزش ندارد.چون مجتهد تحقیق می کند و با تحقیق و پژوهش تولید علم می نماید و مقام معظم رهبری(دامه برکاته) هم خیلی این امر را تاکید می کنند که طلاب به پژوهش کردن روی آورند.

وی در پایان گفت: تحقیق در دانشگاه در مورد نیازهای جامعه و مردم مانند مسائل مربوط به پزشکی و زیست شناسی، هواشناسی و … است ولی تحقیق در حوزه های علمیه در مورد نیازهای اعتقادی و جسم و روح انسان است و باید شما طلاب خواهر با تحقیق در مورد مسائل زنان از جمله آزادی زنان ، مهریه، چرا دیه زن نصف مرد است و غیره بتواند جوابگوی این نوع مسائل باشند که هر زمانی غربیان یک شبهه ایجاد کردند بتوانند جوابگوی انها باشند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.