نسشتی با عنوان پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر
نشست پژوهشی با عنوان پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین ‘ عباس رحیمی امام جمعه شهرستان خمینی شهر ، کادر ، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمیه اندان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ‘ عباس رحیمی امام جمعه شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه خدای متعال از دوجهت انسان را مسلح کرده است که بتواند مطالبش را به دیگران منتقل کند و یک طلبه آنچه را که می خواند باید به دیگران منتقل نماید؛ گفت: انتقال دو راه دارد راه اول به وسیله زبان که خداوند در قرآن کریم میفرماید: «عَلَّمَهُ الْبَيانَ؛ به انسان قدرت نطق دادیم که بتواند مسائل و نیازهای خود را با دیگران در میان گذاشته و برطرف کند. راه دوم به وسیله قلم که مهمتر از زبان است و خداوند دین موسی، حضرت عیسی و حضرت محمد (ص) به صورت کتاب فرستاد چون کتاب ماندگار است ولی بیان بعد از گذشت زمان از بین میرود .
وی ادامه داد: پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام به صحابی خود فرمودند احادیث آنها را که می شنوند را مکتوب نمایند که از بین نرود و بعد از سالها این احادیث جمع آوری شده و تبدیل به کتب شیخ طوسی، تهذیب، اصول کافی و … شده تا ما بتوانیم از آنها استفاده نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین ‘ عباس رحیمی افزود: اگر نوشتن همراه با تفکر شود پژوهش به وجود می آید و با پژوهش می توانیم مجهولات را به معلومات تبدیل کرد مانند دانشمندان گذشته. به خواندن تنها اکتفا نکنید چون تقلید می کنید و آنقدر که مجتهد ارزش دارد ، مقلد ارزش ندارد.چون مجتهد تحقیق می کند و با تحقیق و پژوهش تولید علم می نماید و مقام معظم رهبری(دامه برکاته) هم خیلی این امر را تاکید می کنند که طلاب به پژوهش کردن روی آورند.
وی در پایان گفت: تحقیق در دانشگاه در مورد نیازهای جامعه و مردم مانند مسائل مربوط به پزشکی و زیست شناسی، هواشناسی و … است ولی تحقیق در حوزه های علمیه در مورد نیازهای اعتقادی و جسم و روح انسان است و باید شما طلاب خواهر با تحقیق در مورد مسائل زنان از جمله آزادی زنان ، مهریه، چرا دیه زن نصف مرد است و غیره بتواند جوابگوی این نوع مسائل باشند که هر زمانی غربیان یک شبهه ایجاد کردند بتوانند جوابگوی انها باشند.
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط mirshafi در 1396/09/29 ساعت 08:37:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |