چکیده تحقیق پایانی با عنوان گذر از بحران (ویژگی های بلوغ دختران و چگونگی برخورد با آن )

چکیده
این تحقیق تحت عنوان گذر از بحران « ویژگی های بلوغ دختران و چگونگی برخورد با آن» می باشد .
بلوغ مرحله ای از بحران است که در گذر از این دوره ، نوجوان با تغییرات زیادی در ابعاد مختلف جسمی ، جنسی ، روانی ، عقلی و … مواجه می گردد. در همه مناطق جهان، با در نظر گرفتن شرایط مختلف روحی، آب و هوایی ، تغذیه و … دختران گاه زودتر یا دیرتر از میانگین در نظر گرفته شده برای بلوغ به این مرحله می رسند که از آن به عناون بلوغ زودرس یا دیررس تعبیر می شود و گاه عوارضی را به دنبال دارد که نیازمند پیشگیری و درمان است. بلوغ در زندگی دختر نوجوان همراه با پذیرش ضمنی ویژگی ها و شرایطی است که از جمله آن ، تغییرات ناگهانی و مهم در ارگانیسم، ذوق و علائق، نگرش و احساس، ارتباط با دیگران و به‌طور خلاصه، بروز تغییرات در تمامی نمودها کردار و رفتار می باشد که موجب به وجود آمدن مشکلات جدیدی می شود و عدم سازگاری نوجوان با خانواده و محیط را به دنبال دارد .
شناخت این دوره برای همه ی خانواده ها، مربیان و خود نوجوانانی که پا به این مرحله می گذارند ، لازم است . زیرا درک واقعیت باعث می شود که افراد به ناگهانی واقع‌بینانه و برخوردی سنجیده و مطلوب با آن روبرو شوند . بنابر این در این پژوهش سعی شده تا با هدف سپری شدن دوره ی بلوغ همراه با آرامش برای دختران و والدین آن ها و در نهایت جامعه ، اطلاعاتی را در مورد مفهوم بلوغ به عنوان دوره‌ی بحرانی ، ابعاد مختلف بلوغ و مراحل آن ، بلوغ زودرس و دیررس، برخی از تحولات تغییرات ، مسائل و مشکلات شایع در این مرحله و نقش و وظایف والدین به مخاطب ارائه شود. زیرا شناخت این برهه‌ی حساس از زندگی دختران حائز اهمیّت زیادی است. بدین لحاظ در این پژوهش با روش مطالعه منابع و متون معتبر سعی بر آن شده تا به هدف مود نظر نزدیک شود و در نهایت آن‌چه را که به طور واضح می توان دریافت این که، ایام بلوغ اگر با علم و آگاهی نوجوان و والدین و به طور کلی جامعه باشد، می تواند دورانی شیرین و بدون مشکل برای هر دوی آن ها باشد. لذا در نهایت توصیه هایی، از جمله داشتن ارتباط صحیح و منطقی با دختر نوجوان ، شناخت رفتارهای طبیعی در دوره ی نوجوانی و بلوغ ، استقلال دادن به نوجوان در برخورد با موانع و مشکلات ، اجتناب از عیب‌جویی، مسخره کردن، کلیشه سازی، برچسب زدن ملامت و توبیخ و … ارائه می شود .
کلیده واژه: بحران ، بلوغ ، دختران ، سن ، نوجوان ، والدین

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.