آرشیو برای: "خرداد 1395"

سبک زندگی حضرت خدیجه (س) سرمشق زنان امروز

یکی از برنامه‌های تربیتی اسلام، آموزش آیین همسرداری به زنان است. اگر به آمار اختلافات خانوادگی و طلاق و ناهنجاری‌های خانواده‌ها توجه شود، بخش قابل‌توجهی از این مشکلات به رفتارهای زنان و دختران جوان برمی‌گردد و این‌همه، به خاطر ناآگاهی و عدم توجه به حقوق… بیشتر »

تدبیر خردمندانه امام حسن مجتبی علیه‏ السلام

آثار و برکات تدبیر خردمندانه امام حسن مجتبی علیه‏ السلام برای امت اسلام، بسیار بیش از آن است که بتوان آن را بازگو کرد. مقام معظم رهبری، حضرت آیت‏ اللّه‏ العظمی خامنه ‏ای، که در زمینه آشنایی با جریانات مختلف فکری و سیاسی تاریخ اسلام از بصیرت و بینایی… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان نقش تربيتي زنان اسوه در قرآن

در تاريخ نمونه‌هاي ممتازي از زنان وجود دارد كه حتي در حراست از پيامبران الهي ، گوي سبقت را از ديگران ربوده‌اند ، زناني از همين جامعه دعوت شده‌اند كه با تربيت نفس خويش و حركت در راه رضايت محبوب ، چنان ذوب در معشوق شدند كه از آنان بايد به عنوان «الگو» نام… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی بررسی هنجارها وناهنجاری های خانواده درتربیت فرزندان

در این پژوهش به بررسی هنجارها وناهنجاری ها ی خانواده در تربیت فرزندان پرداخته شده است. والدین عامل تولدوتأمین کننده ی نیازهای جسمی وروحی فرزندان می باشند لذامی توان گفت که فرزندان حاصل رفتار واعمال والدین هستند نه حاصل خواسته های آنان البته آن دسته از… بیشتر »

شرح دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان

اللهم اجعلني فيه من المستغفرين و الجعلني فيه من عبادک الصالحين القانتين و اجعلني فيه من اولياءک المقربين برافتک يا ارحم الراحمين" "خدايا مرا در اين روز از استغفارکنندگان قرار ده و از بندگان صالح مطيع مقرر فرما و هم در اين روز از دوستان مقرب درگاه خود… بیشتر »

توجّه به عبادت

حضرت آیت اللّه‏ العظمى بهجت ـ حفظه اللّه‏ ـ نقل مى ‏کردند: شخصى در آن زمان در صدد برآمده بود که ببیند چه کسانى سحر ماه مبارک رمضان در حرمِ حضرت امیر علیه‏ السلام در قنوت نماز وَترشان دعاى ابوحمزه ثمالى مى ‏خوانند، آن طور که خاطرم هست اگر اشتباه نکنم… بیشتر »

سخنان مهم پیامبر درباره ماه مبارک رمضان

1.سید قدس سره در (اقبال) از كتاب (بشارة المصطفى لشیعة المرتضى ) با استناد آن به ((حسن بن على بن فضال )) از امام رضا از پدرانش ، از امیرالمؤ منین – درود و سلام بر آنان – روایت نموده كه حضرت فرمودند: رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) روزى براى ما… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان گذر از بحران (ویژگی های بلوغ دختران و چگونگی برخورد با آن )

چکیده این تحقیق تحت عنوان گذر از بحران « ویژگی های بلوغ دختران و چگونگی برخورد با آن» می باشد . بلوغ مرحله ای از بحران است که در گذر از این دوره ، نوجوان با تغییرات زیادی در ابعاد مختلف جسمی ، جنسی ، روانی ، عقلی و ... مواجه می گردد. در همه مناطق جهان،… بیشتر »

مقاله سیری در سیره ی اخلاقی حضرت زهرا(سلام الله عیها)

دانلود مقاله سیری در سیره ی اخلاقی حضرت زهرا(سلام الله عیها) بیشتر »

سخن دوست

مقاله اقتصاد در حکومت اسلامی

 دانلود مقاله اقتصاد در حکومت اسلامی بیشتر »

مهمترین وظیفه در عصر غیبت

با توجه به تبلیغات مسموم مفرضین ومخالفان و با عنایت به وظیفه سنگین شیعیان لازم است در زمینه‌ای مختلف فعالیت‌ها باهوشیاری کامل انجام گیرد، یکی از مسائل،وظایف مسلمانان در عصر غیبت امام زمان می‌باشد. مهمترین  وظیفه در درجه اول شنلخت نسبت به آن حضرت است… بیشتر »