برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه فاطمیه اندان خمینی شهر

اولین نشست اخلاقی در سال تحصیلی جدید با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان خمینی شهر و امام جمعه محترم این شهرستان جناب آیت الله حاج آقا عباس رحیمی ( زید عزه ) در جمعی از طلاب ، مبلغین و دانش آموختگان در مدرسه علمیه فاطمیه اندان برگزار شد.
آیت الله عباس رحیمی در این نشست با اشاره به حدیث قدسی پیرامون هدف خلقت انسان تصریح کرد : نبی اکرم (ص) در شبی که به معراج رفتند : از خداوند سئوال کردند : چگونه انسان باید عبادت کند و چه کارهای انجام دهد تا تربیت شود خداوند فرمود: یا احمد (ص) میدانی عبد چگونه به مرحله بندگی می رسد پیغمبر فرمود نه نمیدانم . خداوند فرمود : که خودم راه خودسازی را یادت میدهم . وقتی که هفت خصلت در عبد جمع شود تربیت و خودسازی عبد صورت می گیرد . اول پاک و پاکیزه کند خودش را ( تقوا پیشه کند ) . آنچنان پاک شود که کار حرام انجام ندهد . دوم : دل دادن به قرآن مؤمن باید اهل سکوت باشد ( سکوت هر چیز بی فایده مانند زبان را از حرف های غیر مفید باز دارد ) سوم : عبد بایدحالت خوف داشته باشد خوف از گناه و هر برنامه ای که دارد مانند اینکه نباید در جلسه گناه شرکت کند چهارم : حیا باید داشته باشد . مانند اینکه زن با حیا می تواند سلامت جامعه و خانواده خود را تأمین کند حتی از من خدا هم شرم داشته باشد پنجم : فقط در غذا خوردن حد ضرورت را رعایت کند ششم : دنیا برایش عزیز نباشد چون من خدا از دنیا بدم می آید در حالی که خودم دنیا را آفریدم هفتم : حب اخیار ( خوبان ) در دلش باشد ، چون من خدا اولیاء و بندگان خوب خود را دوست دارم .
وی به هدف اصلی خلقت اشاره کرد و افزود : انسان برای تربیت و ساخته شدن است همانطور که خداوند در قرآن می فرماید : « یزکیهم و یعلمهم الکتاب » دین آمده که راه و رسم زندگی را به انسان نشان دهد .
امام جمعه شهرستان خطاب به طلاب و مبلغین تصریح کرد : در این روز و شبهای محرم باید طوری عزاداری کنیم که امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) در مجالسمان حضور یابد نه اینکه فراری باشد .

در پایان ایشان 100 جلد از کتاب آسیب شناسی سنت ها ( نوشته خود )را به طلاب اهدا ء نمودند و قرار شد از این کتاب بین طلاب مسابقه ای برگزار و به منتخبین از ناحیه خودشان جوایزی اهداء گردد .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.