همایش چند هزار نفری شیرخوارگان حسینی در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر

نمي توانم بخوانم، انگار زبانم بند آمده. انگار هيچ گاه لالايي نياموخته ام انگار هيچ گاه کسي در گوش من لالايي نخوانده است. ولي… نه… انگار صدايي مي آيد! صدا، صداي لالايي از سرخ ترين گوشه دنيا، از داغ ترين صحرا، از گلوي خشک يک مادر… آري، مي آيد و صدا انگار بلندتر مي شود و بيشتر… صدا تنها صداي يک زن نيست… صداي لالايي يک کاروان است که با زنگ شتراني خسته و اسب هايي بي سوار آميخته است. لالايي بلندتر مي شود و گويي کاروان امتداد مي يابد و انگار هزاران و هزاران گلوي شش ماهه به آسمان برمي خيزد تا رد تير سه شعبه را بر خويش بخواند، شايد کودکي در آن گوشه سرخ دنيا… خسته ام کودکم، خسته تر از آن که بر پيشاني ات، نام علي اصغر ببندم، سبز پوشت کنم و بر دستان عزادارم بلندت کنم… ولي صداها، لالايي ها نزديک و نزديک تر مي شود و تو بي تاب و بي تاب تر. امروز تو هم انگار از من نواهاي ساده هر شب را نمي خواهي و قصه هاي ساده کودکي هايم را… مي داني دلبندم! امروز من هم بي قرار شنيدن لالايي بانويي هستم براي طفلي تشنه، امروز دلم نواي رباب مي جويد ربابي که آهسته، بي صدا، دل خون و تنها با چشمان مولايش بي واژه از کوچک ترين علي صحراي عشق و خون سراغ مي گيرد… پس مي خوانم، براي آن بانو و گهواره بي کودکش لالايي هاي بلندترين شب سياه تاريخ را… لالايي… علي لالا… علي لالا…

همایش شیرخوارگان حسینی برای سومین سال متوالی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا نقویان ( زید عزه ) و هیئت امناء ،طلاب ، اساتید ، کادر و بیش از 3000 نفر از عموم مردم محل در این مدرسه برگزار گردید .

در این مراسم حجت الاسلام نقویان با اشاره به مشکلات جامعه امروزه گفت وظیفه مادران و زنان بسیار حساس گردیده است . همانطور که در صحنه عاشورا و بعد از شهادت امام حسین علیه السلام حضرت زینب سلام الله علیها مسئولیت سنگین مراقبت از بچه ها و خیمه ها را برعهده داشتند . این مادران هستند که با نوع رفتار خود با همسران و تربیت فرزندان ، آینده کشور را رقم می زنند .
حجت الاسلام نقویان ادامه داد : دو نکته مهم در خانواده محبت و مراقبت است . محبت به همسر و فرزندان و دیگر اعضای خانواده و مراقبت از درآمد ، اخلاق شوهر و فرزندکه با رعایت این نکات جامعه به سوی سبک زندگی اسلامی و زندگی حسینی خواهد رسید .
این مراسم با دعای سلامتی مولا امام عصر ( ارواحنا و ارواح العالمین التراب مقدمه الفداه ) شروع و با قرائت زیارت عاشورا توسط حجت الاسلام آقای علیرضا عمادی و خطابه خوانی در وصف علی اصغر علیه السلام توسط مهدیس فرزند 7 ساله کاربر اتوماسیون ادامه یافت .
و در پایان با نوحه سرایی و سینه زنی مداحان اهل بیت آقایان جناب جواد شیروی و حمیدرضا امینی مراسم به پایان رسید .

 

blog80.kowsarblog.ir/?p=73666&more=1&c=1&tb=1&pb=1#item_73666

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.