متن ادبی

بارالها! تو را سپاس که قلبم را آکنده از دوستی و محبت اولیائت قرار دادی.

بهترین بندگانت در دلم چنان محبتی ایجاد کرده‌اند که اگر سراسر عمرم شکرگزارت باشم، نمی‌توانم حقّ این نعمت بزرگ را اَدا کنم.

پروردگارا! تو را سپاس می‌گویم که وجودم را به مدار اهل‌بیت(علیهم‌السلام) استوار ساختی و برگ‌برگِ اندیشه سبزم را در راه شناخت جگرگوشه قلب خاتم پیامبران قرار دادی، او که سرمنشأ حیات است، شگفتی آفرینش با وجود او معنا گرفت که اگر او نمی‌بود، خداوند نه تنها عالمیان که محمد و علی(علیهماالسلام) را هم خلق نمی‌کرد. در نگاه زیبای او عالم وجود تجلی یافت. بانویی که با تمسک به وجودش تا سراپرده حق خواهیم رفت. واصف و باحث را یارای توصیف شمه‌ای از فضایل این بانوی بزرگ نیست چه رسد به من که در توصیف حق جلّ و علا، خود را درمانده‌ترین می‌یابم و در بیان چشمه‌ای از داشته‌های او به چنان هیجانی می‌رسم که سکوت را تنها چاره خویش می‌یابم و وصف حال گفتن را ندارم.

ای بانوی گرامی! تا دنیا دنیاست و روزی خویش را از پروردگار منان می‌گیرد و تا هستی، هستی است، عالم و عالمیان به وجود گوهری چون شما افتخار می‌کند حتی خاتم پیامبران، محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله)؛ همان‌که عالم به حضور او فخر می‌ورزد، به داشتن گُل بی‌همتای عالم بر تمامی خلایق مباهات می‌کند که مباهات هم دارد، زیرا بانویی هستی که تمام قرون بر محور شناخت تو دور زده و اسوه حسنه‌ای هستی که یوسف گمشده بر غربت و مظلومیت و تمام گلواژه‌های وجودت متأسی است.

تو برترین زنان عالم هستی و در طایفه نسوان «مریم، آسیه و خدیجه» را نیز بر اریکه فضل تو جایگاهی نیست. قبل از آنکه پا به عرصه وجود گذاری، نام زیبا و نشانت بر عالم هستی معروف و وِرد دائمی فرشتگان و نخبگان انبیای الهی بود.

اصلاً نور وجودت قبل از همه خلق شده بود. بهترین زنان دنیا به جایگاه و منزلت‌تان غبطه می‌خورند و گاهی بعضی از زنان، حتی به حسادت نیز دچار شده و عواقبی را خداوند برای آنان در نظر می‌گیرد که جبران آن بسیار سخت و مشکل است. یکی از این زنان حوّاست، مادر تمام انسان‌های روی زمین که به چشم حسد به مقام و منزلت‌تان نگاه کرد؛ آن‌جا که پس از خلقت آدم به ملائکه دستور سجده داده شد و حضرت آدم با خود فکر کرد که آیا خداوند بشری برتر از من خلق کرده، در این هنگام خداوند خطاب به او فرمود: به انتهای عرش نگاه کن. چون آدم نگاه کرد، این‌چنین نوشته شده بود: «لا إله الاّ الله، محمد رسول الله، وعلی بن ابی‌طالب امیرالمؤمنین وزوجته فاطمة سید نساء العالمین والحسن والحسین سیدا شباب اهل الجنة»؛ پس آدم گفت: خداوندا! اینها چه کسانی هستند؟ خدا فرمود: آنها ذریه تو هستند که از تمام مخلوقاتم برترند. اگر آنها نبودند، نه تو بودی و نه جهنم و بهشت و نه آسمان و زمین؛ ای آدم! مراقب باش به چشم حسد به اینها نگاه نکنی که اگر این کار را کردی، از رحمتم دور خواهی شد. ولی آدم به چشم حسد به آنها نگریست و مقام و منزلت آنها را آرزو کرد و حوّا هم به چشم حسد به منزلت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) نگاه کرد تا اینکه خدای متعال شیطان را به آنها مسلط ساخت و آن دو از درخت ممنوعه تناول کردند و خداوند آنها را به خاطر این نافرمانی از بهشت خارج و از جوار رحمت خویش به عالم خاک(دنیا) منتقل ساخت. آری؛ فاطمه آن‌قدر نزد خداوند عزیز و گرامی است که برای کسانی که در قلبشان به او حسد می‌ورزند، چنین عقوبتی (خارج کردن از جوار رحمت خویش) در نظر می‌گیرد، چه رسد به آنکه… .

او که در رحم مادر، مونس و همدم اوست، با او سخن می‌گوید و بهترین زنان عالم قابله‌اش گردیده‌اند. پاک و پاکیزه با دریایی از عظمت و شوکت، قدم به عرصه خاک نهاد و خدا به او سلام رساند و فاطمه‌اش نامید. او چنان مسیر پر پیچ و تاب زندگی را طی نمود که از بزرگ‌ترین سفیر هدایت و فروزان‌ترین خورشید نبوت و رسالت پدر عالی‌مقامش به مدال «فداها ابوها» مفتخر شد «او پدر را مادر بود و مونس»؛

  • نظر از: الزهراء(سلام الله علیها)
    1391/04/06 @ 09:21:37 ق.ظ

    الزهراء(سلام الله علیها) [عضو] 

    خوشا دل سپردن به عشق خدایی / ز قید هوس های دنیا، رهایی/ خوشا، از گناهان همه توبه کردن / به درگاه حق،نیمه شب، چهره سایی/ خوشا بر فراز جهان پر گشودن / گذشتن ز خودبینی و خودنمایی
    موفق باشید

  • جباری معز
    نظر از: جباری معز
    1391/04/01 @ 09:52:42 ق.ظ

    جباری معز [عضو] 

    ‹ حديث شريف › : حضرت اُم المومنين عايشه«رض» ميفرمايند ( هيچ ماهي همچون ماه شعبان « به جز ماه رمضان » من مشاهده ننموده ام كه پيامبراسلام«ص» در آن اينقدر زياد روزه بگيــــرند آنحضرت«ص» بسيار مي پسنديدند كه ايام شعبان را روزه داشته به ماه رمضان ملحق نمايد ).
    مدرسه علمیه فاطمیه (س ) قروه درجزین

  • نظر از: الزهراء(سلام الله علیها)
    1391/03/27 @ 10:15:29 ق.ظ

    الزهراء(سلام الله علیها) [عضو] 

    ای بنای حرم عدل و امان را بانی / وی ز رخسار تو آفاقْ همه نورانی / که گمان داشت که با آن همه تشریف و جلال / یوسف فاطمه یک عمر شود زندانی؟ / شهادت مظلومانه ی هفتمین مولای غریب شیعیان تسلیت باد.

  • نظر از: قیاسی
    1391/03/04 @ 07:24:16 ب.ظ

    قیاسی [عضو] 

    بیایید تو شب آرزوها از خدا بخواهیم نیمه شعبان امسال رو

    با حجه بن الحسن جشن بگیریم . . .

    آمین

  • نخعي فرد
    نظر از: نخعي فرد
    1391/03/03 @ 09:59:55 ق.ظ

    نخعي فرد [عضو] 

    با سلام و خسته نباشید من نیز یک طلبه هستم که تجربیات خود را در وبلاگی قرار داده ام امیدوارم که سری بزنید
    banoyeghamha.blofa.com

  • 3 stars
    نظر از: پیشنمازی
    1391/03/02 @ 10:47:58 ق.ظ

    پیشنمازی [عضو] 

    سلام بر شما
    با مطلب “آقا به دادم می رسی؟” بروز شدیم.

    خوشحال می شویم به ما سر بزنید و نظر خود را بیان بفرمایید .
    منتظر حضورتان هستیم .
    یا حق

  • نظر از: الزهراء(سلام الله علیها)
    1391/03/02 @ 10:15:23 ق.ظ

    الزهراء(سلام الله علیها) [عضو] 

    هرگز فراموش نکن که هر چه رخ دهد همواره در آغوش خدا هستی … ممنون و خدا قوت

  • 5 stars
    نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
    1391/02/31 @ 03:28:14 ب.ظ

    موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

    امام على عليه السلام:
    «من لم يهذب نفسه فضحه سوء العادة‏»
    كسى كه روان خود را از ناپاكى‏هاى اخلاق تطهير ننمايد، عادات ناپسنديده‏اش او را رسوا خواهد ساخت.
    (غرر الحكم، ص‏719)

  • 5 stars
    نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
    1391/02/26 @ 12:33:05 ب.ظ

    موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

    هیچکس به من نگفت :
    که رابطه شما با ما ، رابطه پدر و فرزندی است. شما چون پدری مهربان و دلسوز در فکر آسایش و راحتی ما و پناهگاه همه مردم در لحظات خطر هستید. اگر محبت پدرانه شما نبود هیچکس به عنوان پناه به سراغ شما نمی آمد. اما از این صمیمیت برای ما در آن دورانی که دنبال پناه بودیم ، چیزی نگفتند.
    اکنون دریافته ام که تا حال ، فرزند خوبی برای این پدر بزرگوار نبوده ام و اینک دنبال راه چاره و جبران گذشته ام.
    چقدر دیر فهمیدم که پدر معنویم از دست گناهان فرزندش ، غمناک می شده و برای او استغفار می کرده. ای کاش می توانستم غمی از غمهایش بکاهم و لبخند رضایت را بر لبان مبارکش بنشانم. ای کاش می دانستم که از همان لحظه به تکلیف رسیدنم ، منتظر من هستی تا با تو آشنا شوم و با شما آشتی کنم تا دستم را بگیری و به آسمان ها ببری تا مرا به خدا براسانی و از شیطان نجاتم دهی و از این آشنایی ، به سعادت خود نزدیکتر شوم.

  • جباری معز
    نظر از: جباری معز
    1391/02/26 @ 10:11:03 ق.ظ

    جباری معز [عضو] 

    سلام خداقوت
    * دوستی
    * سوره مبارکه بقره
    * آیه شریفه 208
    ای کسانی که ایمان آورده اید، همگی باصفا و صمیمی باشید و از وسوسه های شیطان (که اختلاف افکنی می کند) پیروی نکنید، بدون تردید شیطان، دشمن آشکار شماست.
    مدرسه علمیه فاطمیه ( س )قروه درجزین

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.