چكيده پایان نامه با موضوع روانشناسی رنگ ها

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

n lang="FA"> وانسان مي پردازد . روانشناسان با انجام آزمايشات گوناگون و از راه تجربه به بعضي خواص رنگ ها دست پيداكرده اند و براي درمان بعضي بيماري ها ي روحي و جسمي از رنگ درماني بهره مي برند . از جمله اينكه رنگ سبز مفرّح و آرامش بخش بوده ، باعث تقويت صبر و تحمل ، تقويت بينايي ومي گردد . رنگ سفيد نماد پاكي و معنويت بوده و ايجاد آرامش مي كند زرد ، رنگ شادي و نشاط ، گرما بخشي ، تحريك ،فعاليت و تقدس است . رنگ قرمز عامل تحريك ، تحرّك و حركت و هيجان است . آبي رنگ آرامش ،استراحت و تسكين و ثبات و رنگي مقدس است .

در قرآن و روايات نيز گاه به صورت ضمني و گاخه به صورت صراحت به آثار و خواص رنگ ها

پرداخته شده كه بيعضي از مواد همان چيزهاي است كه بعضي دانشمندان ،امروز و چهاده قرن پس از ورود آيات و روايات به آن دست يافته اند در حالي كه اين مسأل نزد مصومين امري حل شده بوده و آن هم ا علم خود به منبع لايزال علم الهي متصل است آموزه هاي را در زمينه رنگ ها مطرح نموده اند . برخي از اين آموزه ها عبارتند از اينكه : رنگ سبز باعث نشاط و شادماني و رفع حزن و اندوه مي گردد . و نگاه به سبز باعث جلاي چشم است .

رنگ زرد ، رنگ مسرت و شادي و رفع غم و تقويت نيروي جنسي است . رنگ قرمز ، مورد علاقه ی شيطان است و استفاده از آن براي عروسي و در منزل توصيه شده چون محرك شهوت است .

رنگ آبي باعث تقويت چشم و بينايي مي گردد و نگاه به آسمان در روايات سفارش شده است و

با توجه به مطالب گفته شده ، هدف از اين پژوهش تطبيق ميان يافته هاي عدم روانشناسي در زمينه رنگ ها با آموزه هاي وحي و روايات مي باشد و روش تحقيق مورد استفاده در اين پژوهش تطبيقي و مقايسه اي است كه سعي شده با منابع كتابخانهاي رايانه اي و اسنادي به اين موضوع پرداخته شود .

واژگان كليدي : روانشناسي ، رنگ ها ، قرآن ، روايات ، سبز ، سفيد ، قرمز ، آبي ، سياه .

  • نظر از: حوزه علمیه الزهراس شیراز
    1391/04/21 @ 09:16:47 ق.ظ

    حوزه علمیه الزهراس شیراز [عضو] 

    زیبا بود

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.