چکیده پایان نامه با عنوان نشانه های ظهور

موضوع تحقیق در مورد نشانه های ظهور حضرت مهدی (عج) می باشد. هدف، آگاهی از علائم ظهور به منظور جلوگیری از ناامیدی و گرفتار شدن افراد جامعه به مفاسد مختلف می باشد. در این موضوع که از جهتی همه زمانها و از جهت دیگر تنها دوران آخرالزمان را در برمی گیرد، از منابع معتبر و دست اول بهره گرفته و روش کتابخانه ای مورد استفاده قرار گرفته است.
ضرورت و اهمیت آگاهی از علائم نیز شناخت رویدادهای فتنه انگیزی است که گمراهان را به فتنه می اندازد. شناختی که هوشیاری لازم برای مقابله با خطر جدی منجیان دروغین را ایجاد
می¬نماید و فایده این شناخت، استقامت عملی و قلبی در برابر حوادث گوناگون می باشد، به طوری که فرد از وقوع حوادث وحشت نکرده و در ایمان خود متزلزل نگردد.
پس از بیان اینکه حضرت مهدی (عج) کسی است که همه به او اعتقاد داشته و با آمدنش حکومتی جهانی تشکیل داده و جهان را پر از عدالت می کند باید گفت قبل از ظهورش علائمی به وقوع می پیوندد که برخی حتمی و برخی غیرحتمی می باشند. علائم حتمی پنج مورد بوده و عبارتند از : قیام سفیانی، حسف بیداء، قیام یمانی، صیحه آسمانی و قتل نفس زکیه.علائم غیرحتمی بسیارند ولی آنچه مهمتر است فسادهایی می باشد که قبل از ظهور، جامعه را فرا می گیرد و می توان به سه دسته دینی، اجتماعی و تربیتی - اخلاقی تقسیم کرد.
فسادهای دینی بر دو قسم است: بحران معنویت و کیفیت ایمان و عبادات مردم که هر یک از این دو قسم مواردی مانند سستی مردم نسبت به دین، غفلت از یاد خدا و میل به دنیا و … را به خود اختصاص می دهند.
فسادهای اجتماعی نیز سه قسمند: ظهور و بروز فواحش و منکرات، وضعیت حکومت و شیوع ظلم و ستم و تفرقه و کیفیت وضع اقتصادی. این سه قسم نیز مواردی چون ترک امر به معروف و نهی از منکر، سلطه و نفوذ زنان و کودکان بر حکومت، بی توجهی به ضعفا و امور جامعه و … را بیان می¬دارند.
اما فسادهای تربیتی - اخلاقی که دو قسم زوال فضائل و رواج رذائل اخلاقی را
دربرمی گیرد، بیان کننده بی غیرتی و بی حیایی در افراد جامعه و از بین رفتن حدود و شیوع شهوت پرستی و رایج شدن دروغ و غیبت و بهتان و… می باشد.
برای اینکه افراد جامعه به چنین مفاسدی گرفتار نشوند وظایفی را در قبال خود و جامعه بر عهده دارند. وظایفی چون شناخت امام عصر (ع)، تهذیب نفس، توجه به طبقه مستضعف، ظلم ستیزی و … . سازمان ها و نهادهای مختلف هم با انجام وظایفی که بر عهده دارند نقش به سزایی در ترویج فرهنگ مهدویت دارند که چگونگی این وظایف در تحقیق آمده است.

  • مهسا
    نظر از: مهسا
    1392/05/23 @ 06:36:29 ب.ظ

    مهسا [بازدید کننده]

    به خدا خسته شدم از این انتظار
    مگر نگفتی می آیی پس زود تر بیاید آقا جان
    به خدا خسته شدم از این همه گناه از این همه …
    احساس خفگی میکنم آقا جون زود تر بیاید و مارا نجات بدید آقا جان
    از دوری تو خسته ایم مولا به تو دل بسته ایم
    پشت وپناهم کن یک نگاهم یا حجت ابن العسگری
    بی تو تباهم جز تو نخواهم یا حجت ابن العسگری

  • 3 stars
    نظر از: محمدی
    1391/06/04 @ 09:18:01 ق.ظ

    محمدی [عضو] 

    بیا که خسته اند جمعه های انتطارمان

    بیا که جمعه هم گذشت دیر شد قرارمان

    تمام روزنامه های شنبه تیتر می زنند

    تو آمدی و سبز شد ترنم بهارمان . . .

  • نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
    1391/05/18 @ 12:38:49 ب.ظ

    موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

    با سلام
    موفق باشید
    به امید ظهورش

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.