گزارش دفاعیه تحقیق پایانی خانم رجبی

 

خانم مریم رجبی، طلبه مدرسه علمیه فاطمیه اندان از تحقیق پایانی خود با عنوان : تجلّی کمال انسانیت درسایه‌ی تعالیم سوره مبارکه انسان به راهنمایی جناب آقای منصور شاهین فر و داوری جناب حجت الاسلام آقای جواد سلیمیان مورخ 25/10/97 ساعت 12:00 ظهر در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر دفاع کرد .

خلاصه ای  از دفاع خانم مریم رجبی از تحقیق پایانی خود اشاره کردند: کمال جویی از جمله گرایشات اصیل و فطری انسان بوده و هر شخصی در نهاد خویش به دنبال رسیدن به کمال و تحصیل آن است. امّا علی رغم بداهت اصل وجود این گرایش در وجود آدمی، ممکن است انسان برای دست یابی به آن دچار برخی تنش‌ها و مشکلاتی نیز بشود. بنابراین اصلی‌ترین هدف کلام الهی و رسالت انبیاء موضوع کمال جویی و قرب الی الله است. همان طور که در قرآن مجید درآیات مختلفی اعم از آیه اکمال دین، خاتمیت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) که اشرف انبیاء عظام بوده‌اند و هدف از به معراج رفتن پیامبر ذیل سوره اسراء و نجم، رسیدن به کمال و قرب الی الله بوده است. لذا در این تحقیق با نگاهی به تعالیم سوره دهر، چندین راه، از راه‌های رسیدن انسان به کمال، مورد بررسی قرارمی‌گیرد.

در نتایج بدست آمده نشان می دهد: يكى از مهم‏ترين انگيزه‏هاى اصلى انسان كمال‏طلبى است، از اين‏رو، مى‏توان گفت: ماهيت انسان اساساً رو به تكامل است، هرچند براى دست‏يابى به تكامل دچار برخى تنش‏ها و مشكلات نيز بشود. انسان از ظرفيت‏ها و استعدادهاى فوق‏العاده‏اى دربعد ادراكى و شناختى، گرايشى و انگيزشى و همچنين به لحاظ رفتارى برخوردار است، به گونه‏اى كه هيچ موجود ديگرى قابل مقايسه با او نيست.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.