گزارش دفاعیه تحقیق پایانی خانم زهرا کریمی

خانم زهرا کریمی، طلبه مدرسه علمیه فاطمیه اندان از تحقیق پایانی خود با عنوان : تأثیر هوش هیجانی در رضایت زناشویی به راهنمایی سرکار خانم خدیجه معین و داوری جناب آقای روح الله موسوی زاده مورخ 25/6/97 ساعت 9:00 صبح در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر دفاع کرد .

 

 خلاصه ای  از دفاع خانم زهرا کریمی از تحقیق پایانی خود اشاره کردند: هیجان یک حالت احساسی است که در افراد مختلف با هم متفاوت و به معنای تحریک، و از خلق که حالت مسلط و دوام یافته است متمایز می باشد. هوش شناختی بالا صرفا نمی‌تواند دلیل بر خوشبختی و موفقیت فرد باشد زیرا چه بسا انسآن‌هایی که با آکیو(IQ)  بالا به موفقیت و رضایت نرسیده اند امّا در مقابل بسیاری هستند که با وجود آکیو(IQ) متوسط بسیار احساس رضایت و خوشبختی دارند و در زندگی موفق ترند.

روابط صمیمانه زوجین نیاز به مهارتهای ارتباطی و همچنین حساس و آگاه بودن از نیازهای یکدیگر. همسرانی که از خود آگاهی بالاتری برخوردارند و در نحوه ابراز احساسات و هیجانات خود نسبت به دیگران خصوصا همسرانشان تسلط دارند مانع از بروز بسیاری از برخوردها و سوء تفاهم‌ها در روابط زناشویی خود می شوند لذا شناخت و هدایت هیجانات برای حفظ روابط زناشویی ضروری و بسیار مهم است .

در نتایج بدست آمده نشان می دهد: که نقش هیجان در زندگی، غلبه هیجان بر عقل، شناخت حد و مرز هیجان، معیارهای خود آگاهی، بیان هیجان و احساسات در رابطه زناشویی، و روابط کلامی زوجین، هوش هیجانی کلید طلایی یک ازدواج موفق از عوامل موثر در چگونگی بیان احساسات و عواطف خود می باشد.

 و همچنین آگاهی از هیجان های دیگران موجب مدیریت و کنترل عواطف و هیجانات، ، تنظیم احساسات و هیجان ها  و تاثیر آن بر زندگی مشترک و تقویت هیجانات مثبت برای دفع هیجانات منفی و نقش هوش هیجانی بر تحکیم پیوند زناشویی می شود.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.