گزارش دفاعیه تحقیق پایانی خانم فاطمه مرادی

خانم فاطمه مرادی، طلبه مدرسه علمیه فاطمیه اندان از تحقیق پایانی خود با عنوان : ارتباط سبک زندگی با حیات طیبه به راهنمایی جناب آقای منصور شاهین فرو داوری جناب آقای روح الله موسوی زاده مورخ 25/6/97 ساعت 8:00 صبح در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر دفاع کرد .

 

خلاصه ای  از دفاع خانم فاطمه مرادی از تحقیق پایانی خود اشاره کردند: از جمله موضوع هاي اساسي كه پژوهش در آن از جايگاه ويژه اي برخوردار است، سبك زندگي اسلامي است. حقيقت اين است وقتي سخن از سبك زندگي اسلامي و حيات طيبه به ميان می‌آید، دو امر به ذهن تداعي می‌کند..ايمان و عمل صالح، ملاك و معيار اساسي سبك زندگي اسلامي و دستيابي به حيات طيبه است. حيات طيبه و لقاي پروردگار، هر دو، با ايمان و عمل صالح به دست می‌آید. از آن جهت كه «حيات» سبب حس و حركت در همه موجودات است، «حيات طيبه» نيز سبب شهود حق تعالي و سير در تجليات انوار الهي و سبك زندگي جديد نوراني براي آدمي می‌گردد.از آنجا که موضوع سبک زندگی اسلامی و نیز قانون‌مند کردن آن برای همه بشریت، آن گونه که شایسته این مهم باشد، چندان مورد توجه قرار نگرفته است، پژوهش در حیات طیبه که یک اصطلاح قرآنی است و بررسی ویژگی‌های زندگی مرتبط با آن می‌تواند ما را به سبک زندگی مورد قبول اسلام رهنمون سازد.

در نتایج بدست آمده نشان می دهد: که سبک زندگی قرآنی، ویژگی های حیات طیبه که شامل زندگی حقیقی، روزی مخصوص، برخورداری از مواهب دنیا و تفاوت سبک زندگی با حیات طیبه و با دیگر سبک ها و نقش حیات طیبه در بهسازی اجتماع می باشد. و همچنین چگونگی تجلی حیات طیبه در عصر غیبت با توجه به آیات و روایات، که شرط اساسی حیات طیبه را ایمان و عمل‌صالح معرفی نموده و بررسی شرایط تحقق آنها این نتیجه گرفته می‌شود که بهترین مصداق حیات طیبه در این دنیا حکومت عدل مهدویf است. حال که شروع حیات طیبه در دنیاست، پس نمایش سبک زندگی قرآنی از دنیا بوده و حتی از جزای نیکوی آخرت هم برخوردار است.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.