گزارش دفاعیه تحقیق پایانی خانم مریم مختاری

خانم مریم مختاری، طلبه مدرسه علمیه فاطمیه اندان از تحقیق پایانی خود با عنوان : تاثیرسوءظن در خانواده به راهنمایی سرکار خانم خدیجه معین و داوری جناب حجت الاسلام آقای روح الله موسوی زاده مورخ 18/3/1398 ساعت 16:30 بعد از ظهر در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر دفاع کرد .

خانم مریم مختاری در ابتدای دفاعیه خود با اشاره به اینکه سوءظن همچون طوفان تکان دهنده ای، ستون های استوار یک زندگی را متزلزل می سازد؛ گفت:  شرط داشتن یک زندگی ایده ِآل و موفق، مصونیت در برابر گمان های بد است. خانواده زمانی سالم خواهد ماند که دستخوش طوفان سوءظن و بدبینی قرار نگیرد. اما اینکه چگونه یک خانواده مورد هجوم شبه ها و تفکرات غلط قرار می گیرد از سه ناحیه قابل بررسی است: ۱ـ سوءظن و بد گمانی در روابط همسران ۲ـ سوءظن والدین به فرزندان ۳ـ سوءظن فرزندان به والدین که هرکدام از این سوءظن ها به تنهایی می تواند در خانواده منشأ مشکلات شود و وحدت میان افراد خانواده را از بین می برد. بیشتر همسرانی که این دست مشکلات را به ویژه در آغاز زندگی مشترک دارند ، ابتدا خواهان چنین نوع نگرش و روش زندگی نبوده اند و ریشه اصلی سوءظن و بد گمانی را مدیون شناخت صحیح در سال های آغازین زندگی مشترک می دانند.

نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که خداوند انسان را ملزم کرده که، سه اصل اخلاقی که موجب اخوت و برادری دینی می شود رعایت کند که آنها عبارت است از:1- بدگمانی نسبت به دیگران ممنوع است 2- کنجکاوی در امور مردم ممنوع است 3- غیبت چه زبانی و چه قلبی حرام است.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.