گزارش دفاعیه تحقیق پایانی خانم مینا هارونی

خانم مینا هارونی، طلبه مدرسه علمیه فاطمیه اندان از تحقیق پایانی خود با عنوان : بررسی حقیقت مرگ از دیدگاه امام خمینی eبا تکیه بر مبانی روایی به راهنمایی سرکار خانم عزت اسماعیلی و داوری جناب آقای محسن برقی کار مورخ 23/3/1398 ساعت 15:00 بعد از ظهر در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر دفاع کرد .

خانم مینا هارونی در ابتدای دفاعیه  خود گفت: هرگونه تأمل و ژرف کاوی و بازپژوهی پیرامون مسأله اسرار آمیز احتضار و مرگ، از ضرورت غیر قابل انکاری برخوردار بوده و خلأ پژوهشی محسوس در این زمینه بر اهمیت پردازش به آن می افزاید. در دیدگاه امام، عالم احتضار، به عنوان عالم ورود به آستانه مرگ و حالات منحصر به فرد و ویژه اش در سیر تکاملی وجودی نفس مورد توجه قرار گرفته و حقیقت مرگ به عنوان معبر انتقال از نشئه ملکیه ظاهریه به نشئه ملکوتیه باطنیه، مورد بررسی واقع گردیده است..

محقق در انتهای این جلسه بیان نمود: مبانی ای نظیر تعدد و تمایز عوالم هستی و نشئات نفس و نحوه سیر تکاملی موجودات در عوالم هستی، از طریق حرکت جوهری و همچنین نحوه ارتباط نفس و بدن از مهمترین مبانی است که در ارتباط با موضوع، مورد تأمل قرار گرفته است.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.