آرشیو برای: "مهر 1394"

برگزاری جلسه دفاعیه در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر

جلسه دفاعیه با حضور طلاب، کادر، اساتید، در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد. خانم زهره مانده گاری معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه اندان گفت: جلسه دفاعیه یک نفر از طلاب خود را در سالن اجتماعات مدرسه برگزار گردید. در این جلسه خانم مریم… بیشتر »

عشق از عرش تا فرش

چکیده موضوع عشق الهی مهر ورزیدن به معشوق ازلی و ابدی یعنی ذات اقدس و مقدس حق جل و اعلا است . عشق الهی یا عرفانی ، عشقی است که به عقل و معرفت و مراتب والای علم و ادراک آمیخته است و هدف نزدیک آن تخلق به اخلاق الله و تهذیب نفس و هدف متعالی است عشق الهی در… بیشتر »

حسن خلق از دیدگاه آیات و روایات

انسان از ابتدای خلقت در جستجوی یافتن راهی برای دستیابی به سعادت واقعی بوده و دین مبین اسلام؛ تخلق به اخلاق حمیده را از عوامل زمینه ساز خوشبختی معنوی معرفی کرده است؛چرا که تزکیه نفوس و پرورش اخلاق حسنه از سویی از اهداف اصلی رسالت پیامبر اسلام (صلّی الله… بیشتر »

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با خانواده های شهدای محل در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور خانواده های معزز شهدای محل و طلاب و مبلغین و عموم بانوان محل در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد. خانم مرحمت میرشفیعیان مدیر مدرسه علمیه فاطمیه اندان گفت: در این مراسم فرزند شهید رجبعلی طاهری که… بیشتر »

برگزاری نمایشگاهی با عنوان گنجینه معرفت در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر

به مناسبت بازگشایی مدارس علمیه و نیز گرامی داشت هفته دفاع مقدس واحد پژوهش مدرسه نمایشگاهی با عنوان گنجینه معرفت در دفتر پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار نمود. خانم زهره مانده گاری معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه اندان گفت: این نمایشگاه که… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان عفت از منظر قرآن وروایات

تحقیق حاضر پیرامون عفت از منظر قرآن وروایات نگاشته شده است .واژه عفت از نظر لغوی به معنای « پاکدامنی ومناعت» واز نظراصطلاحی به معنای « روی گردانی از خواهشهای نفسانی وپاکی تن وپاکدامنی» تعریف شده است وپرداختن به چنین موضوعی به دلیل جلوگیری از فساد… بیشتر »

چکیده تحقیق پایانی با عنوان تمثیلات قرآن وآثار تربیتی آن

چکیده این مجموعه تحت عنوان تمثیلات قرآن وآثارتربیتی آن می باشد. تمثیل، توصیف کردن وکسی را مایه ی عبرت دیگران قراردادن می باشد. مثل، جمله ای است مختصر، مشتمل برتشبیه یا مضمون حکیمانه که بواسطه ی روانی لفظ، روشنی معنی ولطافت ترکیب، بین عامّه مشهورشده وآن… بیشتر »